torsdag 18 november 2010

 Åh  va underbart att vakna upp till en ledig vecka.Kan man börja dagen på nåt bättre sätt?Vi jobbar tio dagar och sen är vi lediga 7 på mitt jobb.Och nu är den härliga veckan här:-)
Idag blir det städning och sånt där tråkigt man måste göra.Men det är härligt och ha nystädat, vara ledig och dessutom ska vi iväg i morgon med jobbet och göra nåt jag tycker är superkul!Mer om det får ni veta i morgon.
Jag börjar bli sugen på att adventspynta nu, funderar om man inte kan fuska en vecka?Efter jul är man ju iaf trött på allt.Förra året köpte jag en enorm ljusslinga jag skulle ha ute i trädet tänkte jag.Och jag sa till grabbarna att nu ska det bli ljust och fint på gården.Jag frågade grannen om han kunde hjälpa mig sätta upp den för jag tänkte att det var mycket sladdar o hålla reda på.Så där står vi ute på gården och börjar packa upp den enorma ljusslingan jag köpt. Ett litet fyrkantigt nät på 1x1 meter visar det sig vara och vi börjar skratta som tokar.(Jag skrattade mest för jag skämdes så vansinnigt mycket)Min granne tycker det är hysteriskt roligt och tycker att jag är en riktig tokstolla.(mäh....jaaaaaag??;-)
 Så gapskrattandes så hittar vi den minsta busken i trädgården som vi lägger "min enorma ljusslinga" på.Och inte ens till den lilla busken räcker den till.Ungefär halva busken blev täckt.
 
Undra om jag ska fråga han om hjälp i år också??!*hahahahahahahahaha*


Det här kistbordet köpte jag för säkert 14år sen.Jag älskade det från första stund och var bara tvungen o köpa det.Då var det oljad furu.Ni vet den där tiden när hela huset såg ut som en bastu;-)Det sväljer massa grejer och är stabilt,perfekt att dansa på om man nu någon tokig jäkel vill det*hehe*
 

 


"Ibland blir jag så rädd att mina ögon står på skaft.
Då blir ögonlocken för korta när jag ska sova"
                            Ingeborg 8år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar