torsdag 4 november 2010

Pysselkväll

 Igår blev de pysselkväll med syrran. Det är mysigt att sitta där o prata och fnissa och ha tjejsnack samtidigt som man skapar nåt.Sen drack vi öl oxå och blev ännu lite mer fnittriga. En onsdag.Killar har ju fotbollskvällar där de ses o "tar en öl" så varför kan inte vi tjejer "pyssla o ta en öl"?



Tro nu inte att jag har en julduk på REDAN, den är bara en skräpduk så vi inte målar på bordet.Jag ser fram emot Jul, men inte riktigt än....








Anneli fick "dille" på att göra fina tändsticksaskar.Det hade jag förra året då vi pysslade, så jag har huset fullt av diverse pyntade askar.Hon överraskade  sin kära pojkvän med en fin liten ask när han kom o hämtade henne.

Efter några timmar av vår pysselkväll så blev de lite olika skapelser.Vi är ju inga konstnärer direkt,men vi har jättekul och sen kan man ju alltid ge bort i Julklapp.Tror sönerna skulle bli riktigt glad om de får en Shabby tavla av sin mamma;-) hehe.......

Idag blir det en till dag med extrajobb.Men idag hade jag iallafall sovmorgon.Jag älskar sovmorgon.Det finns nog inget värre än att kliva upp klockan 05.Man är ju inte direkt söt som en nyponros och glad som en lärka när klockan ringer;-)






"Jag tror inte man kan köpa en bästis.För det är ju inte nån som orkar stå i en butik och vara till salu"  Tanja 9 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar