onsdag 24 november 2010

 Hej o hå vilken intensiv dag.Extrajobb idag.Igen.Sen åkte jag och Malin till Grycksboskolan där våra grabbar som går i nian hade nåt som hette"låtprojektet".Alla niondeklassare  blev indelade i smågrupper sen har de fått skrivit en låttext och sen fick de sjunga och spela för oss släkt och vänner i en timmes lång uppvisning.De var så himla duktiga och modiga som vågade stå där på scen och sjunga inför en fullsatt aula.Sjukt imponerande ungdomar.


Jag och Malin kan inte gå på möten och föräldramöten tillsammans.Det går inte.Vi har gjort bort oss totalt ett flertal gånger.Vi är världens mest pinsamma föräldrar.Nu ska jag berätta om ett tillfälle när vi skulle på våra äldsta barn Jimmy och Linas föräldramöte i niondeklass.På vägen dit säger jag till Jimmy och Lina:
-Nu får ni absolut inte börja skratta eller nåt,utan ni får sköta er.
-Jaaaaa svarar de såklart.
Så sitter vi fyra där längst fram i klassrummet.Barnen på stolarna framför oss.Och läraren står där o pratar om dittan o dattan.
Naturligtvis börjar Jimmy och Lina och skratta.Hela deras kroppar hoppar upp o ned i takt med skrattet.
Men jag och Malin vi håller oss.Och vi håller oss....Och vi håller..................tills jag hör Malin brister ut i ett gapskratt.
Inte kan hon skratta i smyg heller utan det kommer ut en massa konstiga ljud ur hennes mun i ett tappert försök att inte skratta.Det går inte.Och jag börjar naturligtvis skratta jag med.Sådär sitter vi fyra.Längst fram i klassen naturligtvis.Och hoppar o skrattar så tårarna rinner.Läraren ger oss lite konstiga blickar i smyg medans han står där och försöker prata med intresserade föräldrar och 4 idioter som skrattar hejvilt.
En förälder längst bak i klassrummet ber läraren om att han kan prata lite högre för de hör inget för de skrattar så mycket där fram.
Jag kan inte med ord beskriva hur pinsamt det var.Men vi kan inte sluta skratta för det.Det går lixom inte.Alldeles svettig och utskämd och bortgjord sitter vi där och skrattar och önskar att man kunde sjunka ner i jorden lite snabbt.Jääääävligt snabbt.

Kan bara säga att det blev inga mer föräldramöten för vår del i 9a.Och tack gode gud så går inte våra yngre barn i samma klass.För några fler föräldramöten med mig och Malin vill jag inte utsätta mig för;-)

 Malin och jag är nervösa varje gång vi ska på nåt tillsammans nu för tiden.Idag klarade vi oss från att skämma ut oss iallafall:-))Duktiga (pinsamma)föräldrar.*hehe*
Min Robin står längst till höger.Lite pinsamt var de nog allt;-)Men såå duktiga:-)

Efter de drog jag och två andra vänner till Sågmyra där de hade Vipkväll för Bubbleroom Outlet.Bubbel,Goodiebag och lite trevlig shopping blev det.Kul att de blir fler affärer där ute:-)



"Jag blir alldeles utsliten av att vara stilla"

Markus 6 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar