tisdag 9 november 2010

Nattliga äventyr

 För ett par år sen gick Robin min yngste son (han som sover så gott i mitt tidigare inlägg) väldigt mycket i sömn.Han pratade också helt obegripliga ramsor och roliga saker.
En natt när jag gick in till han och skulle kolla om han ställt klockan vaknade han till och satte sig upp med en vansinnigt stirrande blick som han alltid får när han sover och han såg fullständigt livrädd ut ungefär som jag var ett spöke och säger:
-Mamma är det inte farligt och få månadspeng??!!!
-Joo du ska aldrig mer få nån så oroa dig inte, sov nu! ;-) Hahahahahahahaha.....

 Sen somnade han om.Han kommer ju aldrig ihåg vad han gjort när han vaknar dagen efter heller.
En gång gick han ut på altanen och stod där tills han vaknade han av att frös. Där stod han mitt i vintern i kalsonger (tur de va på iallafall) och jag hoppas innerligt att ingen såg han, för där vi bodde förrut var altanen väldigt centralt alldeles intill en väg där det åker rätt mycket folk förbi och vad skulle de tro om det står en unge ute i kalsonger mitt i natten lixom??! Barnhemmet nästa ;-) hehe....
Han har somnat på övervåningen och vaknat nere.Han har gått in i garderoben och somnat där.Tjaaa... det har hänt så mycket tok med den gossen att jag inte kan skriva allt, men roliga minnen  och rejält goda skratt det har vi verkligen fått av hans nattliga äventyr:-)!!!!






"Om man inte har några bästa kompisar kan man leka med sig själv.Om man orkar."
Michelle 7 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar