lördag 13 november 2010

Loppislördag:-)

 Igår ringde klockan 08.00 inte riktigt klokt, med tanke på att jag är ledig och det är lördag.Men att veta att jag kan missa en massa fynd får mig att kliva upp även denna lördag.Till och med min syster Anneli ville vara med fast hon gått av nattskiftet dagen innan.Det är kö varje lördag av en massa fyndsuget folk och när dörrarna öppnas så ska alla trängas in genom en liten dörr.Anneli sa att det här är som ett litet Ullared för dig och ja, hon har nog lite rätt i det den där förståndiga systern:-)
Den här gången gjorde jag inte lika mycket fynd som sist.Men så är det, ena gången handlar man massor andra blir det knappt nåt.Men en lykta för 50:- med ljus o stenar i blev det,julklappar till syster,och en vit duk för 40:-som nu ligger på köksbordet.Nu får inte barnen äta där utan de får nog faktiskt ta o sitta på golvet så de inte skitar ner min fina vita duk;-)

Min grabb mer eller mindre tvingade jag o måla ljusstakarna jag köpte förra veckan.Men vill han spela dator så får han hjälpa sin lilla mamma;-) Ser han inte alldeles överlycklig ut min pöjk?? ;-) *hehe* (barnarbete är ljuvligt)

















Såhär bra blev det med burkarna från förra veckan.Jag älskar burkar och jag tycker det är fint när man ser maten.Nackdelen var att skafferiet blev lite för fullt med diverse köksartiklar.Rasar de så kan man nästan bli begravd;-)Men det är det värt!Det vart ju så mycket bättre!!! (bra program förresten)







"Ensamhet är att slå först och fråga sen" Martin 8 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar