lördag 13 november 2010

Gullunge
 Igår kväll efter jobbet åkte jag upp till en av mina äldsta vänner Rita.Vi har vart  goda vänner ändå sen vi träffades första gången när jag gick i andra klass.Vi skulle kolla på "Inception" och bara ha en lugn o skön fredag och en massa mys.Jag stormtrivs hemma hos Rita,det har jag alltid gjort.Konstigt de där, att jag känner mig hemma fast jag är borta.
Jag möttes i dörren av Palina 6år och jag fick en bamsego kram.Ritas flickor är mina små favorittjejer och dom har en speciell plats där inne i hjärteroten.Den här lilla tjejen Palina hon är minsann inte lite charmig.Hon berättade för mig att  hon skulle på bio idag och se nån disneyfilm och hon utbrast: Kan du följa med?snälla? -Åh jag har inga pengar säger jag, (disney och en ledig lördag) så var jag inte sådär jättesugen så jag drog en nödlögn...En liten stund senare tar hon mig i handen och drar med mig till köksbordet o där tar hon fram sin lilla röda portmonä med sedlar och ber mig räkna dem o säger: finns de så du kan vara med mig på bio?Hur söt får man bli lixom?:-))


 Palina ville ta kort på oss så det här har mästerfotografen tagit på mig och hennes goa storasyster Alicia 7år.Alicia är en modig tösabit som törs rida på stora hästar.Det törs inte jag.Vissa är födda med mod,vissa inte!                                                                                                                                                                      

Alltid när jag och Rita umgås händer det en massa tok.Jag fattar inte vad det är men hon är rolig min goa vän.Igår mitt under filmen skriker hon till sin tonårsson o pausa filmen.Sen skriker hon lite till.AJ AJ AJ AJ är det enda som kommer ur hennes grimasansikte.Min tå..aj aj aj...jag har sendrag ...åhhhh....iiiiii....aaaajjjjj....Vi rusar dit jag och grabben och utbrister i en riktig gapskrattsexplosion.Hennes stortå står RAKT upp och det ser förbannat roligt ut! Men sluta skratta, det är inte rooooooligt kvider hon.(och vi kan naturligtvis inte sluta skratta utan skrattar ÄNNU mer)Kan ni tänka er vilken syn? En stortå som lixom står rakt upp?!Vänta jag ska hjälpa dig,säger tonårssonen.Så han tar lixom ett rejält tag om foten och försöker bryta tillbaks den där tån.KNAK låter det och Ritas ansikte formas till ett russin och ur hennes mun kommer ett djungelvrål.Och vi skrattar så klart ännu mer om det nu går.Och sådär fortsätter det.Hon skriker och vi skrattar ända tills den där tåjäkeln äntligen vill lägga sig ner så vi kan fortsätta se filmen.Och vet ni vad hon berättar sen? jo att det hände henne i båda tårna samtidigt en gång så hennes små döttrar fick ta fram en köksstol som hon satt sig på och skrek.Skillnaden är att jag tror inte döttrarna skrattade så som jag och tonårssonen gjorde;-)

Sötnos

Först käkade vi, sen en massa godis.Ni vet hos min vän där göder hon upp en.Alltid bjuder hon på de mest fantastiska maträtter och gott fikabröd.Ingen lagar så god mat som henne och hon är en sån där vän som skämmer bort en.Jag kan lixom inte låta bli att äta heller även om jag nyss har ätit för det är så gott.Och ett nej det kan hon verkligen inte ta heller.Du måste iallafall smaaaaaaaaaka, säger hon! och jag smakar och äter o mumsar och jag känner mig som årets julgris varje gång för jag äter på tok för mycket.Hon är en "feeder" har jag kommit på,fast utan att hon matar mig då förstås.*fniss*
Sötnosar


"Bra vänskap är ifall det finns en tårtbit kvar och man själv gärna skulle vilja he den, men så ger man den till någon annan" Björn 7 år

1 kommentar:

  1. Hej Jennie! Vilken fin blogg du har, hittade hit via facebook och här kommer jag titta in ofta :)

    Hon är bra härlig den där tokiga Rita, man får många skratt när man är med henne och det mest otroliga händer. Oh ja...hon lagar sååå god mat. Kram på dig och ha en trevlig helg

    SvaraRadera