onsdag 17 november 2010

Min bil börjar bli rejält behov av en biltvätt.Jag hatar att åka in i en sån där jäkla biltvätt.Jag har biltvättsskräck.Första gången jag skulle göra det hade jag skadat armen så jag hade den i en mitella och fick inte röra armen.Jag skulle besikta bilen och den va så vansinnigt skititg min vita bil jag hade så jag frågade min syster om hon kunde följa för jag visste inte hur man gjorde.Sagt och gjort.Jag kör bilen med en arm in till stan.Vi går in och betalar och jag frågar syrran om vi ska sitta kvar i bilen undertiden?-ja men självklart, säger hon.
Så vi kollar takluckan och alla fönster så inget är öppet och så sätter maskinen igång. Så där sitter vi och småpratar om dittan o dattan när det plötsligt sprutar in så in i helvete med vatten och skum i bilen,det kändes som någon sprutade med en högtryckstvätt rakt i huvudet på oss ungefär.Vi får världens panik och tusen tankar om vad i helskotta händer??Vi skrattar helt hysteriskt så vi tappar andan ungefär, för det var en kul syn må ni tro och se sin syster pissblöt med lite skum på.
Jag kan ju inte prata för jag har tappat andan av allt skratt så jag pekar på takluckan så att hon ska stänga den för det kunde ju inte jag med min mitellaarm.Innefrån bilen såg den stängd ut, men nåt fel på takluckan var det för innefrån såg det ut som den var stängd så vi fick lixom chansa på att sätta veven på fel ställe och hoppas på att den där takluckehelvetet var stängd.
 Sådär sitter vi och väntar på att den där stora borstrullen ska komma tillbaka över bilen igen.Vi har lite halvens panik där inne i bilen för nåt mer vatten och skum vill vi inte ha på oss."Hajen musiken" hörs i bakgrunden känns det som när den kommer närmare och närmare.Fortfarande hysteriskt skrattandes.
Men denna gången kommer inget mer skumvatten in och vi pustar ut och vill bara att det ska vara klart.När vi kommer ut ur skräckbiltvätten så skrattar vi fortfarande och vi ser ut som två dränkta katter och precis alla kläder är blöta.Så den dagen blev det inge shopping som det var planerat utan vi fick åka hem o byta kläder och försöka torka ur den vattenskadade bilen.Motorvärmaren fick stå på dygnet runt ett bra tag;-)


Så nu kanske ni kan tänka på det när ni ser min enormt skitiga bil och ha lite förståelse kära vänner;-)??!





"Namnet Kristus är inte så modernt nu för tiden.Det är inte så många i Sverige som heter så nu för tiden.Jag vet bara en och det är Kristus Sjögren" Maria 7 år

1 kommentar:

  1. Efter att ha sett filmen du ska få låna ikväll så kommer all Biltvättsfobi att vara som bortblåst..;-)

    SvaraRadera