måndag 22 november 2010

 Inte en hel frivecka har det blivit på många sk lediga veckor.Idag blev det extra jobb i portvakten där jag jobbar extra ibland.Det är jättekul och jobba där.Det är som en reception och man sitter även i telefonväxeln.Det kan bli lite yrt ibland när jag inte varit där på ett tag.Men idag gick det bra:-)
 Tänk er själva när man ska säga vissa ord på Engelska.Hjärnan står still och man får improvisera.En gång kom jag inte på vad "vd" hette så jag sa: "He is our Big boss"
        *hahahahahahahaha*
Killen som satt i samma rum som mig o läste tidningen kutade ut ur rummet och gapskrattade medans jag försökte avsluta det enormt pinsamma samtalet UTAN o skratta.Big boss? Det lät ju som brukets MAFFIA BOSS ungefär;-)Fast vet ni? det kunde blivit ÄNNU pinsammare. För killen som sprang ut sa senare:
-Vilken tur du inte sa "VD" på Engelska för det är samlingsnamnet för könssjukdomar.Tack gode gud för att jag inte sa de*hahahaha*                                                                                                      



 Den här teckningen är den vackraste o käraste bild jag har i mitt hus.När min kära mamma dog 2002 så hade min son Jimmy en uppgift i skolan att måla en fin teckning till deras årliga Cabare.Jimmy har aldrig gillat o måla o rita och ärligt talat så har han väl inte målat så konstnärliga bilder direkt;-)
Så när Jimmys lärare visade mig den här teckningen så slutade det med att tårarna rullade på både fröken och mig.Jimmy hade ritat sin lilla mormor i himlen med hennes lockiga hår och allt.Är den inte helt UNDERBAR?:-)







"Mammor älskar sina barn och säger att de är snälla
 även om de är stygga"
Sara 8 år


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar