onsdag 3 november 2010

Drömmen om att kunna sy...

Jag vill verkligen lära mig o sy,skaffa mig en egen symaskin,göra massor av fina gardiner,dukar o kuddar och annat fint..Problemet är att jag suger på det.Nu ska jag berätta för er exakt hur dålig jag är!
När mina söner gick i låg och mellanstadiet hade de en årlig cabare där de var utklädda o sjöng och dansade.Varje år kom min äldsta son hem och skulle vara en haj ena året, en mygga andra året o nu det här året då han skulle vara en fiskmås.Alla andra duktiga mammor va duktiga o sydde till sina barn,själv hade jag panik varje år han kom hem óch talade om vad han skulle var utklädd till.
Så jag bestämde mig för att jag minsann skulle lära mig och sy.Mitt ex fick hjälpa mig o visa hur man trädde maskinen o sen satt jag igång.En vit dräkt skulle jag "duktiga händiga mamman" fixa.Jag klippte o mätte o sydde o drog en ramsa emellanåt när de blev trassel.Men åh va jag kände mig duktig,en riktig "bulmammekänsla" hade jag när jag satt där.Duktiga jag. Efter en väldans lååååång tid var jag äntligen klar, så jag höll upp mitt mästervärk jag skapat alldeles själv.........Då inser jag att jag sytt ihop hela dräkten, det fanns lixom INGENSTANS att komma in i den!!!!!Vad exakt tänkte jag på när jag satt där lixom??!!!Men  alla dessa tårar av gapskrattet jag fick, var värt all den tid jag lagt ner på den där jäkla fiskmåsdräkten:-) Ge mig en sy kurs i julklapp någon;-)!!!!!!!!!!


Nej nu ska jag umgås med mina fina vänner Malin och Anneli, en riktigt mysig Onsdagskväll!!!!

"Om man inte vill ha en kille kan man säga att det är en kusin istället" Julie 7 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar