fredag 19 november 2010

 Igår hade jag en riktig mysdag.Var hemma och städade och pysslade hela dagen.Härlig känsla när man lyckats få fingrarna ur och göra en ordentlig storstädning.Det är inte så ofta det händer.
Jag är en expert på att fuskstäda.Fort ska det gå och nästa gång, tänker jag.Nästa gång storstädar jag.
Det finns ju så mycket roligare saker att göra än att städa hela tiden.
-Åh va fint du har de, säger vännen när hon/han kommer på besök.
Mmmm de skulle bara veta.Jag har såna där garderober som kan överfalla en om man öppnar dom.Som den där med tidningar och reklam.Jag åker förbi den där återvinningscentaralen varje dag typ.
Tror ni jag tar med mig o slänger? Nääää...
Så mina kära barn, hittar ni mig begraven under en tidningshög var snäll och rädda mig!;-)


Om några timmar ska jag och 18 personer från jobbet dra iväg på "Fest med häst".Ja det heter så!Rommetravet i Borlänge, middag, rundtur på stallbacken ska det bli.Och en och en annan öl förstås.Förra torsdagen skulle jag aldrig dricka igen.Men det är glömt nu.Kanske är det som att föda barn?man glömmer.Tack och lov för det.Livet skulle bli så tråkigt utan lite roliga fester.

Jag älskar trav.Det är så jäkla roligt och spännande.Jag kan inget om hästarna, men jag har förhört travexperterna på jobbet och ringat in de jag ska tippa på.Nu jäklar ska det vinnas pengar!!!
Roligaste gången var när jag var i Rättvik o messade min travtokiga vän Daniel o frågade vilka jag skulle tippa på och varenda häst vann som han sa! Gissa om jag blev glad när man satsar en tjuga o vinner över 500 typ:-)
Nu jäklar Daniel hoppas jag du gör om det idag ígen *hehe*





"Verkligheten är mycket tråkigare än overkligheten.Den är så tråkig så man måste hoppa rakt in i fantasin för att orka leva"
                                   Anniken 7 år

1 kommentar:

  1. Hej Jenny! Hittade hit till din fina blogg =) Du verkar ha supermysigt hemma ju! Får mig ett gott skratt åt dina roliga historier..haha! Ha det bra i snövädret.Kram Susanne

    SvaraRadera