onsdag 3 november 2010

 Man kan bli helt konstig när man ska försöka komma ur nattskiften.I natt vaknade jag 01.30 pigg o utvilad?Nu har jag lessnat på att ligga o rulla runt i sängen o försöka somna om. 06.00 ska jag vara på jobbet med ett annat skiftlag än de jag jobbar med i vanliga fall,känns som de här kan bli ett väldigt tröttsamt skift på jobbet.Inga fler förmiddags extraskift när man är i nattskiftet för min del...Mycket kaffe får de bli och de är bara o hoppas på en lugn jobbdag!
 Jag har flera klockor i mitt hus, jag älskar den här som jag köpte i Rättvik på en jätte fin Shabby Chic affär.Det roliga är att jag har inte satt batteri i mina klockor,jag gillar inte tickljudet och folk som hälsar på poängterar alltid: jag tror din klocka går fel?- näe säger jag, jag vill bara inte att den ska gå...Jag skulle lika gärna kunna köpa en trasig!.Det här är iaf min favorit, den är stor o så himlans fin o den står alltid på samma tid;-)
 Det roligaste jag vet är och gå på loppisar o fynda, saker jag målar om o fixar lite Shabby stil på...Det mesta i mitt hem är loppisfynd och känslan är oslagbar när man hittar saker man vill ha till inga pengar alls.När jag och min äldsta syster varit iväg så vill vi alltid ha samma saker, för hon är lika Shabby tokig som jag.Vi båda missade ett superfint kakfat mitt framför ögonen på oss en gång, ett sånt där fint i flera våningar , vitt såklart. Det roliga är att innan man åker på loppis så har man inte ens tänkt på kakfat.Men plötsligt kan man inte leva utan de, måste ha, vill ha...och jag har fortfarande inte glömt de där kakfatet för en ynka 50 lapp som en lycklig människa knep mitt framför våra stora ögon...


En från början brun kaffekvarn, som efter lite färg o änglar blivit Shabby!Tror jag gav en tia för den....


"Om man har en vän med mycket fett och en med nästan inget så har man vänner i stort och smått"  Peter 8 år


2 kommentarer:

  1. Kakfatet vi aldrig glömmer, kanske ska skriva en bok om det. He he....

    SvaraRadera
  2. Jadu, förmiddagar gillar du..:-) Hoppas du får en lugn och skön dag med Viola..

    SvaraRadera