söndag 21 november 2010


 Idag har jag vart till min kompis Malin.En underbar vinterpromenad i djupaste Bjursskogarna blev det.
Malin visade på mig ett övergivet hus som vi kollade in.Jag kan bli så nyfiken när jag ser ett sånt gammalt övergivet hus.Vem bodde här? var de fattiga? vilka tragedier utspelade sig här? eller kanske var det ett lyckligt par som levde ett långt och lyckligt liv tillsammans?
Tänk vad kul om man fick veta historian om människorna som bott i just de där huset!

I ett uthus vid det övergivna huset fanns en snickerboa.Verktygen ligger orörda.Vem var han som jobbade här inne?Vad gjorde han med de gamla verktygen?Kanske var det hit han smet när frun var på dåligt humör?;-)

Den vackra slitna dörren till någons hem en gång för länge sedan.Jag antar att många människor klivit in genom just dessa dörrar.
Otroligt vackra!

Min Underbara vän som inte vill vara med på kort.

Sen käkade vi en god söndagsgryta med hennes son Jens.
Malin berättade om första gången Jens skulle få gå på bio ensam för första gången när han var en väldigt liten kille.Nästan för liten för att få gå på bio ensam typ..........
- Har du haft roligt frågade hon sonen.
-Nja sådär, svarar han.
Popcornen och drickan tog slut direkt.Så jag åt upp biljetten oxå.

*hahahahahaha*


Tack bästa Malin för en riktigt härlig söndagseftermiddag och god mat:-)





"Farfar är sjöman och han har berättat att farmödrar i Kina har så mycket ris i sig att de får risiga bröst.Svenska farmödrar har potatismos i brösten"

Sofie 6 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar