onsdag 29 december 2010

Svengelska och missförstånd

En härlig långpromenad med Angelica blev det idag. Egentligen hade vi planerat in både längdskidåkning och slalom den här veckan men ryggen jäklas än så jag får promenera istället. Inte lika skoj direkt, men bättre än inget. Det var iallafall kul och träffa A lite.
 Idag fick jag mig ett gott skratt när Angelica påminde mig om vad som hände när vi var utomlands i våras. Inte helt nyktra var vi på nåt disco. Sen kommer det fram en kille när vi var på väg till toaletten och sa nåt jag inte riktigt hörde, så jag svarade nåt bara sådär man kan göra ibland när man egentligen inte hör, men inte orkar  säga "va" flera gånger. Sen ser jag killen springa mot baren och jag inser att jag har beställt drinkar. Det pinsamma var att jag och Angelica inte hade så mycket pengar kvar att det ens skulle räcka till att betala de där drinkarna. (Vi hade bara kontanter och inga kort med oss och pengarna hade vi redan druckit upp.) Vi kutar in på toa och undrar hur i helsike vi ska ta oss ur de här??! Så jag kikar ut genom dörren för att se om jag ser den där killen. Det gör jag inte så jag säger till A att nu jäklar sticker vi! Så vi går med huvudena neråt och hoppas inte den där servitören ska ploppa upp någonstans på vägen ut därifrån. Det gör han tack o lov inte när vi halvspringer ut därifrån som värsta bovarna. Men så kan de gå när man inte vet vad man svarar på och har för lite pengar med sig just den kvällen!!!
*hahahahaha*


Jag tog lite foton med min urkassa kamera under promenaden men tack och lov har jag ett roligt program som jag lekte lite med nu när jag kom hem, och det går att få till lite fina bilder trots en dålig kamera. Måste bara ta mig lite mer tid och lära mig alla olika funktioner också.


Ha en underbar dag!




"Vi får ull av får getter och raggsockor"

Lisa 5 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar