tisdag 14 december 2010

Julgransbelysningstrubbel

Nu har vi klätt granen. Lite tidigt, jag vet. Men nu för tiden bryr jag mig inte om när,var o hur det ska göras. Skönt är det iallafall o beta av den där listan ( som jag inte har ) som jag måste göra. Inte är jag klar med klapparna heller. Men det ordnar sig. Jul blir det ju alltid iallafall;-)
Förra året när vi skulle klä granen skulle jag prova julbelysningen. Så jag och mina söner står i köket och jag sticker in kontakten. "POFF" låter det och jag får världens stöt och hela huset blir svart. Robin utbrister: tänk att de ALLTID ska bli nå tok när du ska göra nåt....( what me?! hehe;-) Så jag köpte en ny. Idag när jag skulle prova den stod vi alla tre och fundera på om vi ens vågade testa. Man vill ju inte få en stöt igen. (Skönare grejer finns ju.) Naturligtvis gallskriker Robin precis när jag tagit mig mod och ska stoppa in den där jäkla kontakten. Jag hoppar högt och blir naturligtvis skiträdd. Sen skrattar vi gott för det är ju sån här humor vi har i vår tokiga familj.(hämnden är ljuv) Hur som helst så funkade den inte, så nu har vi satt i det där "enorma" ljusnätet som jag hade i trädgården förra året. Det ser inte klokt ut. Men det lyser iallafall:-)


Den där chokladen jag fick från jobbet var naturligtvis alldeles för god (skit oxå;-). Älskar ju dalahästar och sen var det ju lite extra kul att den är gjord några mil härifrån.



" I kyrkan luktar det gud"

Tobbe 6 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar