lördag 11 december 2010

Segaste lördagskvällen någonsin?




Den här dagen började ju bra. Lite Shopping gör ju en alltid lite pigg.Men sen på eftermiddagen så lockade soffan.Somnade gott efter nån julfilm på tv på eftermiddagen och vaknade av ett mess av min kompis som inte lyckats fått nån "hästvakt" tills imorgon förmiddag så vi fick ställa in vår utekväll.Kanske var det lika bra, för segare människa än jag finns nog inte just nu.Varje gång jag gått upp på övervåningen så har jag sett kaoset i ungarnas rum som jag ställt till efter målningen.Varje gång jag har stegat upp för trappen har jag tänkt -Nu..nu jäklar ska jag sätta fart o städa.Men nej... varje gång har jag stängt dörren och gått raka vägen ner till filten och soffan. I köket har jag rivit fram en massa julklappar som ska slås in. Och det där jäkla köksbordet går jag oxå förbi och tänkt...nu, nu, NU SKA jag sätta fart.En klapp har jag slagit in sen raka vägen tillbaka till soffan igen.Tvätten i maskinen som ska hängas.-Äh va f*n den får jag tvätta om i morgon.Och sen tillbaka till soffan.Viljan finns lixom där men inte orken,vart den nu rymt nånstans??!Men jag har iallafall orkat vridit på knappen till diskmaskinen så jag har iaf diskat idag;-)*hehe* Duktiga, duktiga jag;-)Men det är väl bara och gilla läget när man är sjukt trött.Hela friveckan har det känts som jag ska bli sjuk.Men inget som brytit ut tack o lov.Kanske det bara är den stora jultröttheten? För mycket man borde göra, och man blir trött av bara tanken på allt man BORDE göra? Inte vet jag. Äh, nu ska jag lägga mig i soffan igen.Och vila, softa, chilla...kalla det va ni vill, ligga i den ska jag iaf göra:-)Hare gött!











"Alla tanter kan föda barn, bara de har en kropp och en fördel"

August 8 år


2 kommentarer:

  1. Att jobba skift är inte lätt för kroppen. Klart du blir trött och slutkörd. Du måste vila och ta det lugnt. Lyssna på kroppen! Allt annat kan vänta. Hoppas du piggnar i fort. Kram!

    SvaraRadera
  2. Jeiii, nu lyckades jag få in en kommentar! :D

    SvaraRadera