torsdag 16 december 2010

Barnarbete

Här snöar det för fullt idag. Och äldsta sonen är naturligtvis överlycklig. Nu är det ju bara snön som fattas för de där blivande snöskoterturerna. Jag gillar oxå snö. Det jag inte gillar är och skotta. När det kommit såhär mycket känns det som ryggen ska gå av till slut. Så när orken försvann satte jag mig i bilen och åkte fram och tillbaka, fram o tillbaka och grannarna måste ju funderat vad sjutton jag höll på med?;-) *hehe* Inte blev de särskilt bra heller! Nä här ska det minsann få bli ordentligt med barnarbete på eftermiddagen. Det gillar jag. Allra helst när man kan stå inne i värmen bakom gardinen och smygtitta med en kaffekopp och se när grabbarna sliter. *hehe* ( hoppas de inte läser de här! )
För ett par somras sen bad jag yngste sonen Robin gå ut och klippa gräset. Rejält tjurig går han ut och jag kikar ut genom fönstret och småflinar lite belåtet att jag slipper. Sen fortsätter jag med det jag höll på med. Efter en stund kommer han in gapskrattandes och säger att: kolla ut genom fönstret mamma! Så jag kollar naturligtvis ut och får jag se? Jo min underbara skitunge har klippt ett stort konstvärk i gräsmattan. En enorm penis med kulor har han klippt som hämnd. Alltså nu menar jag ENORM. Gapskrattandes får jag ur mig att nu  får han minsann skynda sig och klippa bort den där. Nä det går inte, säger han då. Bensinen är slut. Men han skojar tack och lov. Undrar allt jag vad han har fått sin humor ifrån;-)??!







" Om man väntar på tomten utomlands så får man inte ha brasan tänd. För då blir det kokta fläsket stekt. Det betyder att tomten brinner. Inte alls bra för barnen i den familjen."

Gunni 6 år

1 kommentar:

  1. Moahahaha ja inte har då ungarna dina fått din humor!!! Du har ju din kvar... skitkul läsning kram Malin G

    SvaraRadera