torsdag 2 december 2010

pepparkaksbak

Idag blev det årliga pepparkaksbaket av.Min son Robin har gluten och han älskar pepparkakor så varje år julbakar vi tillsammans.Jag måste säga att det är mysigt att ha en tradition bara han och jag.
För vilka tonåringar vill stå i köket med sin morsa lixom?
När Robin ska retas så kallar han mig mor.Idag var en sån dag.Det låter som han ropar på någon hundraårig gammal tant ungefär.Jag är ju bara 23 så vem pratar han med kan man undra?Den här tomten tycker inte han är så snäll den där retstickepöjken så de där julklapparna ligger vääääldigt risigt till;-)*hehe*


Pepparkakskungen

Mitt mästervärk.Varje år blir det en alldeles egen julesnopp
till mig.I morgon ska den ätas upp.Kaffe och en fredagsmyskaka!

Här i huset blir det inga pepparkakshus, bara pepparkaksmus!
"made by Robin"
Pepparkakor och ett glas mjölk.Finns det nåt godare?


"På sommaren vill jag inte gå och lägga mig.Det drar från 
fönstret så mina ögon blåser upp hela tiden"  
                                       
                                       Synne 7 år

2 kommentarer:

  1. Haha...!
    I LOVE THE SNOPP!
    Men man måste ju bara älska Robin och hans fina verk... ♥
    Ska vi supa i helgen?
    Kram.

    SvaraRadera
  2. hahahaha fytusan va ni är roliga !!! Kram till finaste Robin som blivit så sjukt stor, min lilla Robin liksom !!!
    /Dagisfröken Åsa

    SvaraRadera