tisdag 28 december 2010

Bästa (och billigaste) frisören...........;-)?

Jag skulle verkligen behöva en tid hos frissan snart. Mina barn klipper sig ofta hos deras frisör. För nu för tiden duger inte frisör a la Mamma längre. Undra varför? Alltid när de var små klippte jag dem. Sen att de mer eller mindre hade en förjävla konstig frisyr, de är en annan sak. Mina (stackars) grabbar har haft pottfrisyr och diverse andra hemska frisyrer innan jag lärde mig hur man skulle klippa någorlunda. En gång skänkte mamma mig en sån där maskin. (kanske för hon tyckte att barnbarnen skulle vara liiiite bättre klippt kanske?*host host*) Iallafall skulle jag prova den på Robin som då var ca  6 år. Så han sitter där i den "proffsiga" frisörstolen och jag sätter i gång maskinen och börjar.
Ett stort -Oj, kommer ur min mun. För det stackars barnet har inte nåt hår kvar på en rätt stor fläck där bak.
- Får jag se, säger Robin med skärrad blick.
 -Näeee men det är inget, säger jag nervöst.
 -Jooo får jag se säger han bestämt. Så jag tar fram spegeln och visar han det "lilla missödet".
Arg som ett bi rusar han ur stolen, skriker dumma mamma och smäller igen dörren till sitt rum. Och naturligtvis skäms jag nåt enormt, för man kan ju bara tänka hur vansinnig man skulle bli själv;-) Det slutar iallafall med ett väääääldigt korthårigt barn och en maskin vi aldrig mer vågade använda. Men fortsätta klippa dem, de fick jag göra tills de blev lite äldre och lite klokare;-)*hehehehe*
Någon som behöver hjälp med håret??? *Mohahaha*





"Gud är gift med Maria. Först var han förlovad med Eva, Men när han stoppade in sin orm i Paradiset gick allt åt skogen"

Anna 8 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar