torsdag 2 december 2010

Glöggmys och hårbekymmer





Nästa vecka blir de glöggmys här hemma(ja jag måste vänta för nu är det jobb hela helgen)Jag hittade
en saffransglögg på systembolaget och hur gott lät inte de?















Eller så slår man till och köper dessa också och har en liten glöggprovning.Hjortron, blåbär eller lingon & enbär låter ju inte inte heller så tokigt;-)






Det senaste året har jag nästan vart lite schitzofren när det gäller hårfäger.Blond, mörkhårig och nu rödbrunt.Jag vill inte vara blond igen,jag trivs i mitt mörka.Men åh när jag hade flätor så var det ju himlans snyggt.Trixat med löshår har jag oxå gjort men jag kan lova att det var mindre kul o ta ut de där"limplupparna"som håret satt fast i.Allvarligt talat så kändes det som jag va flintis efteråt.Tack och lov var det ju inte så, även om det sliter på håret.Efter det testade jag "clips" som man knäpper fast i håret som man får ta i och ur varje dag.Det sliter ju inte alls på håret.Men mindre kul när jag en festkväll står o dansar och tittar ner på golvet och ser en tuss hår ramlat ur.*hahaha*Jag låtsas naturligvis om att det inte är MITT hår även om den andra tjejen var blond och har betydligt kortare hår än mig.(jag menar vad är det för idiot som tappar håret på dansgolvet?)Undrar allt jag var killarna trodde?Jag menar hur mycket vet de om löshår?Kanske tyckte de synd om mig som tappat rejäl tuss med hår?kanske tänkte de att jag va allvarligt sjuk?kanske trodde de att de var en hårig råtta som låg där?Tjaaaa VAD vet jag?*hahahahahahaha*
(Jag hoppas verkligen ingen såg mer än den där stackars jäkeln som fick städa stället efteråt;-)

EN sak är säker.Och det är att jag är en expert.Ja EXPERT på att göra bort mig.Men det är väl tur man är expert på nåt;-)?
Och en sak till, hittar ni löshår i närheten av mig så är det INTE mitt.Nu för tiden har jag kortare hår.Men det sitter då fast...............REJÄLT;-)!!!!!!!!!!.....hehe*



  "Änglar är vanliga i himlen.Det som är ovanligt däruppe är män"
                                         
                                          Zindy 7 år

1 kommentar:

  1. Rafael Van der vaart2 december 2010 kl. 14:09

    Jag röstar för en mörkhårig Jennifer och japp, du är världsmästare på att göra bort dig, synd att det inte är en OS-gren. ;-)

    SvaraRadera