tisdag 7 december 2010

Äntligen klar

Äntligen äntligen är det slut på allt måleri.Kroppen och halsen värker.Kroppen säger väl att det är dax och vila lite nu.Det tänker jag göra också,även om huset skulle behövas städas.Men det blir som tur är en dag i morgon också;-)Jag är iallafall supernöjd med sängen som är gjord av en gammal spegeldörr, och det ska bli mysigt och få sova i den i natt.Överkastet har min mamma gjort.Tänk vad timmar hon suttit där och jobbat med det.Och jag är så glad över att det ligger på min säng:-)

Allt i sovrummet är inte klart än.När allt blir nytt så vill man ju gärna ha lite nya grejer oxå.En väggtext ovanför sängen tror jag nog det får bli och lite nya prydnadsaker som jag hoppas hitta på loppmarknaden på lördag.Men nu är det ju bara det roliga kvar.Att inreda:-)För en pensel vill jag inte se på ett BRA tag nu;-)!!!

Måste säga att de inte var helt fel och få ett mess just idag att mina gardiner o lampskärmar och diverse grejer har kommit:-) Allt har flytit på så galet bra med allting.

I brist på prydnadsgrejer som passar in i mitt renoverade sovrum så målade jag lite böcker vita.

Nu ska den här vidbrända trötta tjejen äta och njuta av ett glas rött.En smörgås har jag hunnit med idag.Min älskade pappa kom förbi med nybakt morotsbröd och det smakade gudomligt gott för en renoveringstjej som helt glömt bort o äta i all målningshysteri.Borde det inte egentligen vara jag som bakar o lagar mat till min pappa lixom?Men nää... min pappa skämmer bort oss systrar med nybakat bröd och god mat.Och jag klagar inte;-) Han är bra underbar den där pappan!:-)


"Jag vet att det finns rymdvarelser.ET och Roger Pontare och Raptur RX2.Men de är snälla"

Filip 7 år

1 kommentar:

  1. Skitsnyggt blev det Jenny!!!!Duktig du är:)Önskar jag hade tid att göra allt det där.Njut av rummet nu!/Malin P-H

    SvaraRadera