onsdag 19 januari 2011

Vila och matlagningsprogramshysteri


Men jisses hur många matlagningsprogram finns det egentligen på tv? Är det för att jag själv går på diet nu som jag lägger märke till det? Halv åtta hos mig, mästerkocken, Pluras matlagning, Leila, Moberg och så vidare. Igår var det en riktig svackdag så jag låg här hängig av hunger och av förkylningen och kollade på tv. Matlagningsprogram efter matlagningsprogram som avslutades lite absurt med Biggest looser. Nån gjorde någon Citronsås i nåt program. Jag har aldig ätit det. Men igår lät det gott och jag hade tametusan kunnat dricka en hink med den där jäkla citronsåsen. Ärligt talat så undrar jag allt om inte jag blivit helt besatt vid mat de senaste dagarna. Jag ser mat överallt, läser recept och snart får jag väl hallunicationer och ser prinskorvar flyga förbi?
 Idag har det gått mycket bättre. Tack och lov. Kanske blir det bättre och bättre för varje dag. Och till slut är det kanske  mycket bättre? (Om jag står ut)


Just nu kollar jag på Moberg som grillar helstekt gris. (För helvete Jenny skärp dig, det är ingen matblogg de här) och slappar i soffan. Storshopping på apoteket efter jobbet för att försöka kurera den här hemska förkylningen. Så soffan har vart min bästis efter jobbet. Alvedon, Otrivin, Noskapin och Sinova likaså. Jag hatar att vara sjuk. Men jag antar att vila är bästa medicinen.
För övrigt vill jag bara säga att jag skulle kunna gifta mig med Tv Moberg just nu. Men bara om han lagade sån där god mat till mig;-) *haha*


"När man tvättar sig på huvudet heter det hjärntvätt"

 Henrik 7 år

5 kommentarer:

  1. Men Jenny!Börja med viktväktarna och ÄT!Det är det enda som funkar,man måste äta:)Annars lurar du kroppen och då spar den på fettdepåerna.Så ät lite men ofta.Kram/Malin

    SvaraRadera
  2. Stackars dig! Malin har rätt i det att du måste äta. Kroppen ställer in sig på att spara på fettet när du svälter dig sådär. När du sen börjar äta igen så går du upp fortare än du hinner säga buh!
    Ett enklare tips än viktväktarna (slippa räkna kalorier och väga maten) är att skippa socker och vitt mjöl och motionera mera. Du som jobbar skift måste äta för att kroppen ska klara av det.
    Mitt tips funkar för mig. Jag har aldrig kunnat följa en diet till punkt och pricka. Jag spricker alltid. Att bara tänka sunt förnuft och börja motionera räcker långt!
    Ät mer kött, fisk, fågel, grönsaker och skippa socker, pasta och ris. Du kommer långt på det och mår jättebra! Att gå hungrig kan ju driva vem som helst till vanvett. ;) Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag och pappa kollade också på alla tretton olika matprogram igår. Haha helt sjukt vad mat det var igår! Kram Lina

    SvaraRadera
  4. Det är då alla möjliga frestelser på tv på kvällarna.. men jag blir lika hungrig när jag ser på Biggest looser..av nån konstig anledning!?! Är det normalt? kram Malin G

    SvaraRadera
  5. Tack för era kommentarer! Alltid lika roligt:-) Naturligtvis ska jag äta mat. Nästa vecka. Lchf blir det då. Men mitt dåliga tålamod behöver en rejäl rivstart bara, därav pulver en vecka. KRAM på er <3

    SvaraRadera