måndag 17 januari 2011

Måndag, svält och amputation


Japp då var det måndag igen.Vissa måndagar älskar jag. Dom jag blir ledig på. Men den här måndagen gillar jag inte alls. Klockan 04.40 ringer klockan. Då är man minsann inte allt för alert kan jag lova. Att jag dessutom har börjat äta cambridge pulver idag gör ju inte dagen bättre.Nu ska jag minsann komma i de där jeansen som jag vuxit ur. Det är inte många kilon som krävs men nu ska de bort. Allvarligt talat hade jag ställt in mig på att svälta halvt ihjäl idag eftersom jag endast får äta 3 påsar per dag. Men konstigt nog har jag inte det. Lite matt och trött är jag, men det är man ju iallafall när jag går upp så tidigt. Det känns iallafall bra att jag klarat en dag;-) *hehe*


Idag satt jag och grabbarna och slötittade på tv´n på eftermiddagen. Nåt program med plastikkirurgi var det.
 Då visar de en kvinna med ett bröst. Och ena grabben frågade varför. Så jag förklarade att hon haft cancer och att de då måste de ta bort hela bröstet ibland. Oroligt tittar han på mig och frågar: Vadå, kan killar oxå få det där nere?
Jag undrar allt jag om inte sonen blev rejält orolig för en framtida amputation;-) *fniss fniss*


"Om man parar en gris med ett får kan det hända att man får ett vildsvin. När djur parar sig skakar de väldigt, precis som de fått stora skälvan"

Thomas 6 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar