tisdag 18 januari 2011

Sånt är livet

Tja efter att jag vaknade 03.30 och var pigg så kan jag ju lova att jag inte var lika pigg på jobbet efter några timmar. Jag kände mig så trött att jag såg i kors. Så elva kompade jag ut och åkte hem och stupade i säng. Med för lite sömn och en förkylning som brytit ut så var det underbart och åka hem och sova. Idag har jag vart duktig och ätit bara soppor. Men idag hade jag en rejäl svacka. Att fixa käk till grabbarna och känna doften av den ljuvliga kycklingen i ugnen är mer eller mindre tortyr just nu. Snälla tyck lite synd om mig, sa jag till killarna. Men det enda ena grabben gjorde var att sjunga
- Sånt är livet. Sååååånt är liiiiivet.
Sen ställde han sig framför mig och demostrativt och slickar på kycklingen han hade på gaffeln.
(Inga mer julklappar till han nästa jul;-) *hehe*

Men efter lite grönsaksoppa så är jag glad att jag klarade den där svackan. För nu är jag envis. Jag ska klara det den här gången.



Lite tröstgodis hade inte setat helt fel just nu;-)


"En svärmor är en människa av kött och blod, men kanske med lite mer fläsk än vanligt folk"

Björn 7 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar