onsdag 5 januari 2011

Rally eller städning?

Nej inte blir det simning idag heller. Vi båda glömde bort att vi ska på möte innan jobbet idag. Så det blir  att vara på jobbet i tio timmar. Då hinner jag ju absolut ingenting. Men det gör inget.(skönt) Tvätta, städa och göra alla vardagssysslor är ju sååå jäkla tråkigt iallafall. Så det är skitbra att jag får en anledning att slippa.(JIPPI) Igår när jag kom hem ringde jag äldste grabben o frågade vad han gjorde. Vi är o sladdar på sjön, säger han. (Hans kompisar börjar få körkort). Sen sticker vi till donken och käkar. Ok säger jag. Och går in i mitt hem efter en arbetsdag och börjar plocka i diskmaskinen, slänger i tvätt, viker tvätt och så vidare. Under tiden tänker jag på va jäkla skittråkigt det kan vara emellanåt att vara vuxen. Så otroligt mycket man ska göra, borde göra, stress o jäkt och hit och dit. Egentligen tycker jag att det borde vara en förälder med i bilen på sjön när de kör rally (för att jag skulle tycka det vore så jäkla kul) Så att någon kan hålla lite ordning. (gallskrika av adrealinkicken och rädslan) Så att de kör lugnt och bra. (gasa för helvete skriker jag i baksätet) Men nejdå, jag får väl sitta här hemma och virka (bara det kvar o lära sig snart) Det är inge roligt att vara vuxen. Allvaligt, hur kul är det egentligen? Jobba, komma hem och göra alla trista vardagssysslor och laga mat. Inte får man ens äta gräddmat för byxorna börjar bli förbannat trånga. Nä, sallad och nåt annat "nyttigt" för att inte spränga knappar på brallorna. (Man vill ju inte döda nån med en knappexplosion)
Jag tycker att de där ungdomarna ska förstå hur tråkigt en stackars mamma har en tisdagskväll och fråga om hon vill vara med och åka rally och äta på donken mitt i natten. (hehehe) för jag vill fan inte äta sallad och lära mig och virka riktigt än. Så de så!!!!!! Nej nu måste jag tyvärr gå......... (och hänga tvätt) Ha en bra dag!
*hehe*



 " Bönder är liksom en egen ras, precis som rörmokare och föräldrar"

Håkan 7år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar