söndag 2 januari 2011

Nyårsafton

 Igår for jag vid 18-tiden på nyårsfirande hos en av mina bästa vänner Rita och hennes mysiga familj. Lite andra vänner dök också upp och det blev en massa god mat och vin och bubbel och spel. Vi har haft så trevligt att jag inte kom hem förräns idag vid 23 tiden. Den här dagen har vi kollat på film och ätit en himlans massa godsaker och bara tagit det lugnt. En riktigt mysdag!

Tänk vad glad man kan bli av en kram. Igår kom lilla Alicia springades och gav mig en sån där härlig bamsekram när jag kom och jag måste ju erkänna att jag blev alldeles varm ända in i hjärteroten.

Rysk champagne vid tolv slaget som var helt gudomligt god. Kunde ha druckit ur den där flaskan själv. Så det var tur att det bara räckte till ett glas var;-)

Apropå champagne så har jag bara druckit äkta vara bara ett fåtal gånger. De är ju så dyrbara de där dropparna. Men jag måste bara berätta om ett nyår för flera år sedan. Min förra svärfar hade köpt champagne till flera stycken. Men det visade sig att det var bara han och jag som tyckte det var gott. Kanske tyckte jag nog det var lite för gott. Efter en massa skålande med svärgubben skulle jag gå ut och gå med vår hundvalp vi hade. Så jag klär på mig och tar med mig hunden ut och promenerar på där i mörkret alldeles susig av lite för mycket av det goda bubblet. En stund senare så kollar jag bakåt och upptäcker att det är endast kopplet som jag är ute och går med. Hunden har rymt och jag har inget märkt. Jag börjar ivrigt kolla mig omkring, inte efter hunden utan efter folk som kanske sett mig vara ute o gå med enbart med ett koppel.*hahahaha* Jisses vilken syn va? Iallafall slutade det med att jag skamset fick gå hem och säga att hunden rymt och sen var det bara ut och leta. Så det var nog bra att det bara räckte med ett glas bubbel igår, för annars vet man ju aldrig vad som kunnat hända;-)




"Det jag tycker är det bästa med morfar är att han är sig själv och inte försöker låtsas om att han är någon sorts normal människa"

Per-Ola 6 år

1 kommentar:

  1. Underbar historia! Om Champagnen å koppelpromenaden alltså :)
    tack för att du förgyller våra liv med dina sköna anekdoter <3

    SvaraRadera