torsdag 27 januari 2011

Spara eller kasta. DET är frågan....


Idag var det extra härligt att vakna upp. Ledigveckan är äntligen här. Dagen har mest bestått i att rensa. Flaskor, tidningar och burkar har åkt ut. Grabbarna började rensa i deras garderob och bland deras saker. Ni ska veta att det var förbaskat kul att sitta och tjuvlyssna på deras diskussioner. 
- Den där kan du väl inte slänga, säger Jimmy.
-Men det är ju bara skit, vad ska vi med den till?
-Ja men den kan vara bra och ha, säger J med bestämd röst till lillebrorsan.
Sen går de vidare med nästa grej och Robin kastar allt han ser. Och Jimmy säger irriterad:
-Ska du slänga den dääääääär?
-Ja och? säger Robin.
-Ja men du kan ju ha den som skrotkläder i Särna när vi ska fiska.
-Men den är ju för liten,jag får ju inte ens den på mig! Den ska kastas!
-Ja men den kan vara bra och ha iallafall säger J.
Sådär fortsätter det. Robin kastar och Jimmy protesterar mot varje grej. Den kan vara bra och ha, den kan vi sälja på loppis, Den kan vi ha som skrotkläder, den kan vi lägga i ladan och spara utifall att osv...
Till slut kunde jag inte hålla mig för skratt. För jag fick lixom en bild i skallen hur deras framtida bostad kommer se ut. Robin kommer ha det rent och sterilt och knappt några saker. Och Jimmy kommer ha en skrotsamling utan dess like. Med lador och garage fullt i "bra och ha saker"......*fniss*



"En bonde vid vår sommarstuga välte med traktorn över sig. Det kan vara ganska farligt. Men till all nöd kom han ifrån det med livet och lemmen i behåll"

Gunnar 7 år

2 kommentarer:

  1. Våra underbara barn, man älskar de så jäkla mycket..allihopa, våra fina speciella härliga 7 barn.../ Carina

    SvaraRadera
  2. Ja det håller jag med om:-) De är underbara på sitt vis allihopa! KRAM

    SvaraRadera