lördag 8 januari 2011

Allsång på bruket...


Att jobba nattskift på vintern är ingen höjdare. När jag vaknar så är det mörkt ute och det känns som jag lever i ett ständigt mörker. Så nu har jag tänt massor av ljus och sitter här i soffan med kaffe och slöar framför tv´n. Igår natt jobbade jag med Daniel, min tokige vän. Vi hittade en skiva med Eddie Meduza  som vi spelade på högsta volym och sjöng med i låtarna. Otroligt moget. Vi har haft roliga tävlingar på jobbet oxå. Vem som kunde ha chili längst under läppen tex. Daniel vann överlägset med illröda ögon. Vad vann han då? jo äran och svidande ögon.(Grattis) Hahaha....Det är lixom lätt när man är trött att det blir en massa tok och flams och skratt. Men jag älskar tokeri. Allt går lixom lite lättare då när man har en massa jobb att sköta om man bara har roligt oxå...


   "Gamla män klarar inte av och få upp snoppen
     så mycket. Och om de klarar det så sjunker
                 den ihop igen med en suck"

                        Ronny 7 år

1 kommentar:

  1. Tack Jenny vad du är gooo! Och tack för dina fina kommentarer på min blogg:-)
    Det var ett tag sedan jag läste din blogg, så jag har lite att ta igen:-)
    Här är livet som tvåbarnsförälder i full gång:-) Fullt upp med just ingenting alls! Tur att man är två den första tiden så man hinner få någon rutin. Hehe, trots att hon för det mesta sover så tar det ju huuur lång tid som helst att göra saker. hehe! Men det är heeeelt underbart ändå. Trots min korta stubin och jag blir helt slut så fort jag gör något.
    jaja, du vet ju hur det är;-)
    Säger igen, du har så otroligt fint i ditt hem! tror du får komma hit och hjälpa mig inreda när det blir dags för oss att göra om. Har ju tänkt börja renovera kök o vardagsrum till sommaren ;-) ÄÄÄÄNTLIIIIGEN!!!
    Hoppas vi ses snart vännen! Stor KRAM

    SvaraRadera