fredag 15 april 2011

Trädgårdsfredag ...

Herregud vad trött jag var efter jobbet idag. Jag lixom ramlade ner i soffan och tuppade av mer eller mindre. Drömde att jag blev jagad av den snälle dövstumme killen i filmen "Gökboet". Jag var livrädd för han lyfte upp mig och klämde mig, och jag hann tänka att han kommer krossa mig med sina stora armar. (Och varför drömmer man aldrig att man blir jagad av en naken Brad Pitt i stället??!)
*HEHE*

 Jag drömmer
alltid konstiga drömmar när jag sover middag. (Annars kommer jag sällan ihåg vad jag drömmer!)
Men
jisses vad skönt det var med en gubblur, trots gubben som jagade mig. Fick massor av ny energi, och jag och grabbarna hjälptes åt och kratta en del av gården.
 (Nu är det
bara resten kvar;-)


Nästan en höstgrytemiddag idag. Fläskfile, kantareller och Broccoli och
massor av grädde såklart. Har fortfarande massor av kantareller i frysen och det är ju underbart. Förra året blev jag och min jobbarkompis skiträdda för en asstor jäkla älgtjur som stod jättenära oss och bara glodde på oss där i urskogen och ärligt talat är jag inte liiiiiiika sugen på svampplockning längre. Min vän blev en gång för många år sen uppjagad i ett träd när han hade en galen älg efter sig. Ett endaste träd fanns det där han stod och fiskade och det kastade han sig upp i. Älgen backade och tog ny sats och lixom rusade fram och tillbaka mot trädet där han satt skiträdd. Hans fru stod på andra sidan sjön och såg eländet. Älgen gav upp till slut i allafall och senare stod det i tidningen:
Nu ligger den galna älgen i frysbox!

Faktum är att den där älgen jagade människor för ca 25 år sen i grannbyn.

Jag kan ju också säga att jag inte direkt blev mindre rädd efter den där historien;-)

Hehehe

(meeen jag
vet att de där svamparna kommer locka ut mig i skogen i höst i alla fall. Inga vildsvin, älgar och Björnar kommer nog kunna hålla mig ifrån min älsklingssvampskog:-)!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar