onsdag 13 april 2011

Tällberg, kurs och Börges

Ja nu har jag vart på kurs i otroligt vackra Tällberg. Intensiva dagar med massor av övningar och diskussioner. Väldigt bra kurs och sånt där man kan ha nytta av i privatlivet, inte bara på arbetet. Massor av god mat och fika precis hela tiden, så ingen behövde gå hungrig direkt! Funkade toppen med Lchf kosten, enklast är det ju med buffe´er, så man kan välja själv. Inget fika för min del, men om ni bara visste vad enkelt det är att avstå när sockersuget är borta. Jag som alltid älskat kakor, godis och glass typ, avstår plötsligt. Och det är inte ens svårt. Jag är inte ens sugen det minsta. Ni tror säkert att jag ljuger ..??! för det skulle jag verkliiiigen trott iallafall! (Ungefär som att tala om för en rökare att det är lätt att sluta röka;-) Men det är en härlig befrielse att slippa sitta på kvällarna och vara toksugen på godis, fantisera om glassen i frysen och kakorna i skafferiet....




Börge? jag undrar allt vem som valde namnet på hotellets pub? Vem döper de till Börge?! Av alla tänkbara namn på denna jord så valde den personen Börge
-Ska du med till Börges på ett glas vin ikväll eller?
(Lät riktigt nice va;-)? 
Borde det inte åtminstone heta BÖRJES;-)?

Hur som helst så gick vi till BÖRGES (fniiiissss) bar på kvällen och drack ett glas vin och hade darttävling efter kursen var slut. Men efter en låååång dag så lockade hotellsängen, så vi  övergav BÖRGES och avslutade kvällen rätt tidigt för att orka upptidigt till ännu en kursdag....



När jag vi var hemma i byn igen och jag skulle starta bilen så hade den dött. Stendött. Inte en lampa lyste så långt ögat kunde nå, så jag liftade hem med en arbetskamrat och hoppas nu bara på att den startar i morgon efter batteriet laddats. För jag vet inte vad jag ska välja som etta på listan över tråkigaste inköp. Bilbatteri är tamesjutton tråkigare än dammsugarinköp. Heeelt klart. 
Japp, nummer ett: Bilbatteri....


(Pleeeeeaaaaaase funka i morgon.AMEN!) 




NATTI!!!!

1 kommentar:

  1. Men tjejen! Du som e så snygg, varför gå på LCHF diet? :) fast det är klart, alla mår vi bättre av att inte äta sötsaker.
    Kram Linda W

    SvaraRadera