söndag 17 april 2011

Experthjälp:-)!!!!

Vilket galet härligt väder det vart idag. Jobbade till 14 och när jag kom hem var det full fart här hemma. Grabbarna har grävt ner internetkabeln till ladan och skotern har fått sig en tvätt. Jag krattade och rensade land och fick mig en rolig kaffepaus när Malin kom förbi:-)

Älskar att se grabbarna jobba. Vet inte varför jag njuter lite extra mycket... Men jag gillar väl helt enkelt lite barnarbete;-) hehe...


Teamwork  AB. Och jag stod på balkongen och var "expert". Tror de vart riktigt imponerade av mig....
 (NOT) 

*FNISS*

Och när de äntligen grävt allt, fått igenom kabeln i röret då skulle givetvis "experten" hjälpa till att få igenom intenetkabeln genom ett för litet hål in i huset.
-Gör
inget dumt nu, hör jag sonen ropa.
 (va f*n litar du inte på
mig va???!)
Men eftersom jag är "expert" så trycker jag
naturligtvis in kabeln i det trånga lilla hålet där den fastnar.
-
OJJJJJ! Säger jag till den andre sonen.
 
Helvete, den sitter fast!
Och
sen hör jag lixom den andre sonen kommer och jag jag blir lite lagomt skitnervös. För jag vet att han inte kommer skratta åt eländet direkt!....(HJÄÄÄÄLP!)
-JAG SA JU ATT DU INTE SKULLE RÖRA NÅT!!!!!!!!
- Mja... men jag ville ju
bara hjälpa till, säger jag skamset.
(alltså, ni ska veta att den där sonen grävt, sågat och slitit
hela dagen för att få internet. Sen kommer "experten" och ska "hjälpa" till lite;-)
Tror
aldrig jag sett eller hört den där grabben vart så sur någonsin i sitt liv. De ord som bubblade ur hans mun var inte vackra. Men jag satt lixom där och låtsades om att jag egentligen faktiskt var ganska såååååå oskyldig....;-)

(Tror jag ska lägga
ner den här "expertisjouren AB" nu faktiskt!!!!...............Hehehehe........

Inte förräns halv elva blev middagen serverad. På kvällen alltså. Då var den här tjejen så lycklig över allt barnarbete hon sett så det firades med ett glas rött:-)!

Nu sitter grabbgänget i köket med sina datorer. Och vems fel tror ni det är??'


DET
var INTE jag;-)!!!!!!!





(OK- Det var väl jaaaaaag då.)

GODNATT!!!!!

3 kommentarer:

  1. Stackars, stackars barn...(hehe) experten får nog hålla sig undan i framtiden, men jag känner igen det där. Man blir så sugen att bara "hjälpa till lite".../ Carina

    SvaraRadera
  2. haha Tack för UNDERBAR underhållning!!!
    DU / ni är underbara....
    Visst e det skönt med barnarbete...,haha...nä men det e myyyyyyyyyyyyysigt jö!!
    Älskar vå¨ren när alla e ute å hjälps åt!!

    Kram Bästaste du!!!!
    Hälsa dom duktiga arbetande barnen !!!

    Ludde skrattar oxå!

    SvaraRadera
  3. Kul läsning ! ! ... så barnarbetarna joinade dig i köket hela kvällen pga kabelexpertens insats tidigare på dan moahahhaha KRam Malin G

    SvaraRadera