tisdag 26 april 2011

Mördarfåglar...





Vilket drama det var här igår kväll. Jag satt ute i trädgården och började höra ett väldigt konstigt ljud från min altan. Ett "pickade" ljud. Så jag reste mig och skulle gå och kolla när jag ser en liten
 fågel flyga iväg....
Senare på kvällen ska jag vattna min blomma och vad ser jag då????
Mitt husdjur är lemlästat.
Ögonen är borta.
Fjädrarna är borta.
Halva pälsen är helt borta!!!!!
Den där lilla pippin jag såg dödade mitt alldeles egna fina lilla
 fd fjuniga husdjur!
Hackade, slet och mördade min lilla söta vän. 
Snyft......


Nu är min vän blind. Fryser gör den oxå. Jättemycket.
Stackars liiiiiiiiten.....



Vet ni. Precis när jag skrivit klart mitt blogginlägg hör jag ett konstigt ljud. Och jag tänker att nu är de där och pickar på min kyckling igen.
Så jag smyger till fönstret med kameran för att ta kort på mördarna.
Men jag ser inget. Så jag går ut mot altanen då jag möter en fågel
INOMHUS!
Den stackarn flaxar i vild panik mot fönstren.
Och då får jag panik.
För en död fågel vill jag inte vara med om.
Så jag ringer grannen.
-Du måste rädda mig. Skynda dig hit.
Grannen skrämmer jag halvt ihjäl för han tror jag håller på eller nåt.
-Nej, nej, nej det är en fågel inomhus och du måste rädda den skriker jag.
Så grannen kommer och till slut får vi ut den genom ett fönster.
Och vi pustar ut!
DET skulle vi INTE ha gjort.
För jag hör fortfarande ett konstigt ljud så jag kikar in igen och vad får jag se??
Jo en till fågel.
-Meeen vaaa faaaaan 
det är en till fågel hojtar jag till grannen som tror att han ska få pusta ut lite.
Vi skrattar så jag får ont i magen. För hur sjukt är det inte??!
Alla jäkla år man haft fönster och dörrar öppna och inte en endaste fågel har kommit in.
Nu kommer det två!!!!!????
- Sånt här händer då baaaara dig, hör jag grannen säga
 mellan skrattsalvorna.
Så grannen får sätta fart med fågeljakten igen. Själv står jag på tryggt avstånd, knäpper kort och talar om hur han ska göra.
(För själv vågar jag inte naturligtvis)
Men till slut så flyger den där andra pippisen ner för trappen, och ut i friheten genom ytterdörren tack och lov!!!!


En sak är säker. Jag ska aldrig mer skriva nåt mer om hur de massakerade min kyckling. För jag slår vad om att de där monsterfåglarna som kom in idag ville döda mig. Att de är onda. 
För ni har väl sett Hitschcocks "fåglarna" va?
Förmodligen ville de döda mig med "pickdöden" eller nåt som hämnd för att jag skrev att de dödat min pippis.
Jag har faktiskt bildbevis på
monsterfåglarna 
som kom in i mitt hus!!!!


Här är dom:













Tack bästaste granne för att du räddade mig från "Pickdöden";-)


Vilken morgon det blev. Drama på hög nivå.
Men mig fick dom minsann inte!
Önskar att jag aldrig sett "fåglarna" eller "hajen" för den delen. Man får ju lite vääääl vild fantasi efteråt;-)

(Hahahahahahahahahaha........)



2 kommentarer:

  1. HAHAHAHAH ja antar att det e christer....kan se er framför mig..*ASG*...Säkert två små oskyldiga pippisar...haha MÖRDARFÅGLAR...asg..
    Men det var sannerligen INTE snällt att picka ögonen ur finaste dunbollen på altanen..Han var ju sååå charmig med sin fina lurviga frisyyyyyyr...Stackarn..,blind å frussen...

    Ja du ser..livet kan man aldrig spå i förtid..,bara gilla läget på vägen..
    Kramar om dig i massor =)...
    Vore trevligt att ses snart igen ! Ha det bäst..
    ANNA

    SvaraRadera
  2. Hahahaha! Jag skrattar högt!!!
    Stackars din lilla dunfjun! Han är åtminstone KVAR i krukan!
    Jag hade två såna kycklingar! En i en kruka nedanför trappen och en i en kruka på ett bord!
    Jag fick ha sötnosarna i fred EN enda dag, sen åt hunden upp den ena och katten den andra...

    SvaraRadera