torsdag 12 maj 2011

Livbåtsfest............;-)



Hej på er...


Nu är det en sån där härlig frivecka igen. Här hemma ska det städas, färgas hår, inhandla starka drycker och packa den lilla resväskan. Imorgon bitti åker ett gäng jobbarkompisar och jag på den där årliga båtresan till Åland.
Vi brukar alltid ha så
vansinnigt roligt ihop, och nu är vi lixom rejält taggade allihop.



C-hytten lääängst ner i båten är bokad.
Vi brukar alltid bo där nere, där alla konstiga människor bor.
Det är lixom där vi hör hemma;-)
Meeeen....
Imorgon är det fredag den 13:e.
Och jag önskade för en gångs skull att vi bodde längst upp i stället, skrockfull som man är....
Tror ärligt talat att jag ska sätta på mig flytvästen redan på bussresan ner, för säkerhets skull!
(Som en väldigt smart vän till mig gjorde en gång,
önskade att jag fått höra jublet när hennes vänner såg henne;-)
Sen parkerar jag rumpan i en livbåt, med flytvästen på,
 och laddar med massor av strawberry dauqiris.
Där tänker jag sitta och roa mig kungligt.
Och lixom sjunker den där båten så är jag förmodligen redan rejält skitfull och vaknar upp i min livbåt när räddningen
 är framme.
( Hoppas hoppas det är skitsnyggavältränade
 puddingar som räddar mig;-)


Låter som en riktigt rooooolig resa va?! ;-)


Nej nu måste jag sluta, dax att fara till stan och inhandla livbåtsdrickat;-)


Hehehehe







2 kommentarer:

  1. Oj, oj! Låter som om du har laddat ordentligt för resan! ;)

    Hoppas att du slipper både flytväst och livbåt.. Snygga puddingar kanske det finns gott om ändå!?

    Trevlig resa!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej å hå..eller skepp å hoj?!!!
    Låter som en trevlig resa....
    Önskar dig dock hellre PUDDINGAR,än.....

    men du..e det jag som STAVAR helt fel...,eller e det du som inte kan läsa???

    jag KAN inte på tisdag..Jag MENADE måndag eller onsdag...ev osså torsdag kan jag...
    Tänkte om jag lämnar töserna kl 9 ..å sen farten till dig....

    Men krångliga jag nudå....

    SORRYYYYYYYYYYYY!!

    Kram i massor

    SvaraRadera