tisdag 10 maj 2011

Chockbilder....

Godmorgon..
Ja här är det de, första nattskiftet avklarat och det är underbart att vakna till solsken och värme.
Så här ska njutas idag.

De senaste två veckorna har jag fått flera mms.
* Ett på spindeln i våran källare.
*En tarantella på skansen.
*En gädda
*Och en orm.

Apropå den där ormen, så var det en stor huggorm  som de utråkade grabbarna släpat med sig hem i en
hink och lagt upp lite fiiiint på studsmattan hemma på vår gård och omtänksamma som de är, så skickar de en bild till mig på jobbet.....
(Jag börjar
starkt misstänka att mina grabbar och vissa andra sk "vänner" egentligen vill mörda mig med deras mms;-)
Jag har lixom fått en
chock varje gång och hjärtat lixom nästan stannat och håret såg nog mer eller mindre ut som dockan i programmet de visar på julafton.
(Jag har en rejäl fobi mot spindlar och ormar på min gård är ju 
inte heller så himla roligt direkt;-)

Men med en
svordomsramsa från A till Ö och en röst som sa "attnujäklarärdetallvarlixom" senare får jag ett mms till med ett bevis att ormen inte är på våran gård längre....


När jag dagen efter får ett mms av yngste sonen,
så vågar jag knappt öppna de.
För jag börjar lixom tröttna
rejält på alla chocker jag fått;-)
Men den
här gången var det iallafall en bild på Robin och en
 rejäl gädda han fått.
Och det var minsann
tuuuuuur för han de;-)
Hehehehe.....




1 kommentar:

  1. Å hej å hå....,sicket djurliv du lever....,haha.
    Jag har inte haft tid att uppdatera eller kommentera nåbra alls ett par dagar...,så blir det ibland....
    I morgon e jag på utvecklingssamtal....
    Men jag ses JÄTTEGÄRNA nästa tisdag då....på fm?!!!
    Ska bli gött å tjööööööööta lite över en kopp JAVA eller två...
    Kraaaaaaaaaaam sålänge!!!!

    SvaraRadera