söndag 12 juni 2011

Tur i oturen....

Äntligen är det söndag kväll. 12 timmars jobb har det varit idag och det är en härlig känsla när den här jobbiga helgen är över.
Imorse var det ett rejält oväder.
Och synen jag fick när jag kom hem var
inget man vill se när man gått upp klockan fem och jobbat 12 timmar.
Antagligen har blixten slagit ner i min stora hägg eller om den helt enkelt är rutten, för det låg en
enorm stor bit av den över äppelträdet och på backen.


Det är ett stort hål där nu..
Och det är så tjock stam så jag måste få hjälp att
kapa den med en motorsåg....
( Ja det är verkligen bäst så, för när jag och min vän fick för oss att
"kvinnor kan" och skulle såga ner hennes äppelträd...
 - "Jag menar hur
svårt kan det va";-)??!

(Det gick det
inge vidare....)

Ja vi gjorde oss
inte illa eller nåt......

för vi fick lixom inte ens
igång den där förbannade motorsågen!

(Men säg
inte det till nån;-)

Hehe... 


Och ja.... en
karl fick naturligtvis såga ner trädet åt henne...

(OSIS TYP;-)


Mohahaha





Men just nu är jag bara
tacksam att ingen skadat sig i allafall.
Det var ju under där sonen låg och solade igår...

Hemska tanke!



KRAM





2 kommentarer:

  1. Så det kan gå......tur att ingen hamnade under!!

    Du va gör du på torsdag???
    Jag "får" inte vara hemma då....
    Elektrikerna ska hit då..,så jag e utan ström os v hela dagen...
    Hör av dig vettja....
    kraaaaaaam sålänge!

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där. Själv skulle jag köra med grästrimmern här om dagen men fick inte igång den. Dock var den trasig fick jag veta senare så jag fick använda en elektrisk istället. (visste inte ens att vi hade en sån...) :)
    Hoppas du är frisk nu vännen. Såg bilderna från skolavslutningen. Tänk att vi stod där en gång i tiden. Slutade nian och man hade hela livet framför sig. Tänk om man bara hade vetat då vad man vet nu. :) Då hade jag flyttat till Luleå direkt och letat upp Martin *haha* (ok, jag hade fått vänta tills han blev byxmyndig först då eftersom han är två år yngre ;) )
    Ha det bra fina du! Kramkram!

    SvaraRadera