tisdag 14 juni 2011

En riktig skitdag.......

Igår blev det en sväng till plantagen på förmiddagen.
Köpte sommarblommor och jord och den här fina kronan som jag inte kunde motstå...
Lägg till bildtext


Kastade bara ur grejerna jag shoppat och drog vidare till Bjursås, för att titta på min kompis lilla underverk som äntligen kommit efter lång väntan...
Och vilken
SÖTNOS sen...
Jag smälte som smör i solsken när jag fick se hennes
 bedårande
underbara lilla föl:-)






Hur söt får man va?

 
Åkte hem och planterade blommorna jag köpt. Jag tyckte jorden luktade lite väl illa. Men eftersom jorden jag köpt var utblandad med kogödsel (trodde jag) så tänkte jag att det går nog över.
När jag fick kaffefrämmande och vi satt ute var den där koskitslukten
enorm. Det lixom osade rejält!
Så jag var ju tvungen att kolla på jorden jag köpt.
Och ja, vad hade jag
lyckats med då?
Jo... jag hade köpt
ren koskitgödsel som man tydligen skulle blanda ut med vanlig jord......
Hahahaha...
Inte
undra på det stank skit vid fikat på altanen.
Var lixom helt plötsligt jag, mitt fikasällskap och
flugorna;-)
Sååå...
Fikat avbröts och jag åkte ner och köpte
riktig jord och gjorde om hela proceduren igen och den där koskitsjorden hamnade på komposten så kanske iallafall grabbarna får mycket
mask till fisket;-)

Och apropå fiske.....
När den här stressiga
"skit"dagen äntligen lugnade ner sig och jag tänkte vila lite inför nattskiftet så ringde Robin och hade fått in fiske kroken i fingret.



Gäddan sprattlade till och vips satt kroken där.
Så det var bara att ta sig till akuten och sitta där i väntrummet och vänta och vänta och tja.....VÄNTA.
Jag blev rejält full i skratt där inne i väntrummet.
För jag och Robin satt lixom alldeles ensamma på ena sidan av det där väntrummet. Alla andra satt på den andra sidan.
Så jag viskade till R:

-  Kanske inte undra på kanske att ingen vill sitta här med oss.


-Du luktar fisk och jag luktar koskit!!!



Hahahaha




Efter 4 timmars
lång väntan så var äntligen den där fiskekroken ur fingret och sen var det bara att åka förenad till jobbet och det var mer än nice att komma hem till sängen i morse;-)

4 kommentarer:

  1. Guuuuuuuuuuuu va du e med om saker....fniss,händer något jämmt,hahah
    Fisk å koskit i samma odör.....MUMS,,,hahaha

    OK..förstår verkligen att du INTE hinner klämma in mig på torsdag...
    Lära ju bara höra eftersom jag blir UTSLÄNGD ur mitt egna hus....=)..Klart det går flera tåg....
    Kram på dig...,så ses vi i lugnet istället =)....ANNA

    SvaraRadera
  2. Ja du Jenny, du har verkligen en vardag full av äventyr :)
    Säg till när det lugnar ner sig så kan jag komma o ta en kaffe hos dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. HAHAHA Jag skrattar alltid ihäl mig av din inlägg och äventyr:-) hahaha! ni har inte en tråkig stund iallafall. KRAAAM

    SvaraRadera
  4. Haha, va mycket skratt du bjder på. Så härligt att läsa din blogg! Jag känner stanken av koskit ända hit ;) Hoppas du får en skön semester! KRAM!

    SvaraRadera