fredag 11 mars 2011

Underbara lilla Mirakel


Idag fick jag
äntligen träffa underbara  lilla Malte. Åh han va sååå gudomligt söt. Det började med att jag fick lov och ta en servett och torka tårarna för man blir ju så rörd av och se sin kära kusins första lilla Mirakel. Och det dröjde inte länge förrän jag fick användning av den där servetten igen. Men då av skratttårar efter att Mira berättat om förlossningen. Hysteriskt roligt berättade hon om hur det gick till. Han hade väääldigt bråttom ut det lilla pyret!
Insåg när jag kom hem att jag hade skrattat och gråtit bort sminket. Det satt lixom kajal och mascara ända upp till ögonbrynen. Jag såg ut som ett
spöke runt ögonen. Tur att Malte inte ser så bra än , för annars hade han nog aldrig velat träffa mig igen;-)
 söta smååå fötter...




Idag bokade vi Ålandsresa på jobbet. Min vän fick ringa. Fredagen den 13...... hör jag han säga. Och inser att vi bokat en Ålandstrip fredag den 13:e
Helvete tänker jag. Skrockfull som man är så känns det lixom inte lika roligt längre plötsligt. Tills jag pratar med en annan vän som oxå ska med.
- Ja, säger han bara så ni vet så åker jag till ÖB och köper en gummi båt.
Och flytväst. Och en våtdräkt. Och sånt där fett att smörja in kroppen med. Och snorkel. Sen tänker jag ha allt de där på mig hela resan!!!!
-Bra.
Skitbra, säger jag. Då kan vi sitta ute på däck i gummibåten och vara beredda (ifall vi sjunker) med våra flytvästar du och jag! Jag menar hur kul kan inte vi ha där lixom? Huvudsaken vi har tillräckligt med sprit så vi slipper frysa i vår gummibåt där på havet ifall Ålandsbåten sjunker.

Och genast kändes det
liiiite bättre.....;-)

1 kommentar:

  1. Hahaha- gummibåt? Det kan ju inte bli annat än helt, helt uuuuunderbart =)

    SvaraRadera