lördag 26 februari 2011

Loppis och senaste modet från Pappersbruket....

Ja då var det lördag igen då. Och en tur till loppmarknaden med min loppistokiga syster. Idag gjorde jag inte en massa fynd. Men hittade den här söta kjolen för 30:- så den fick följa med mig hem.

Sen åkte vi till Willys och där blev det storhandling av sånt som nästan är slut här hemma. Varför ska allt ta slut samtidigt jämt? Är ju inte direkt billigt när allt ska handlas;-)


Älskar den här dagcremen. Billig är den dessutom. Runt 55:- Hela Neutrogenas sortiment av rengöring och cremer finns i mitt badrumskåp. Doftar ljuvligt och är superbra!!


Den här blev det på loppisen med. Den var så billig och jag gillade den. Men skit oxå. Ibland kan man undra om jag inte är lite 
väl impulsiv där på den där loppisen.............. För jag har ju inte ens någon tvättstuga;-)!!!! Hahaha....


Igår skrattade jag så jag
grinade på jobbet. Det här är en bild på hur våra arbetsbyxor ser ut. SKA se ut;-) Inuti knäna finns det i en del byxor fickor på insidan som man kan stoppa i knäskydd om man vill. Många står ju på knäna i vissa tillfällen och det kan vara skönt med såna där skydd. Men igår när min kära arbetskamrat kom till jobbet och skulle sätta på sig rena arbetsbyxor (vi har ett tvättbolag som tvättar och lagar våra kläder om de är trasiga) Så stod han och funderade om han hade satt på sig byxorna ut och in? Men näee.... De gjorde de lixom inte! Någon på det där tvättbolaget har fått någon tillfällig sinnesförvirring tror jag. För plötsligt hade han fickor utanpå byxorna. Såna där fickor för knäskydden, som ska för det första ska  sitta på insidan av byxan. För det andra ska det sitta på  knäna. På hans byxor så sitter de på vaderna. Och för det tredje så har de sytt hålet där man ska stoppa in skyddet neråt. Åt fel håll lixom. Alltså så skulle de iallafall ramla ut direkt om man mot förmodan skulle stoppa in nåt i de där fula fickorna han fått. Varför de ens sytt på såna där fickor förstår ingen av oss. För han använder ju inte ens knäskydd. Så man kan ju verkligen undra om någon på det där tvättbolaget satt där en måndagmorgon skitbakis och hade en väldigt dålig dag eller nåt??!
När vi står där och skrattar så tårarna sprutar så kommer vår chef förbi och kompisen med brallorna utbrister:
 
Det hääääär gåååår iiiiinte mer! Jag orkar inte. Alla skrattar ju bara åt mig! (med glimten i ögat naturligtvis)
Och chefen undrar bekymrat vad som har hänt.
- Ja men kolla på mina brallor!!!!
Och vi alla skrattar lixom
ÄNNU mer..... Även chefen.

Har de börjat med indragningar kanske;-) För dyrt med fickor på insidan eller what?;-) Ärligt talat ser de förjävliga ut. Men han är garanterat ensam av 470 anställda att ha dessa fiiiiina fickor iallafall..... MOHAHAHAHAHA

Senaste mode ala BRUKÄ....

Men shit vad underbart att skratta så man gråter. Den här jäkla byxan gjorde min dag. Hoppas de syr på
mer roliga grejer på folks kläder. En pungpåse skulle väl va nåt? Kanske man ska muta nån därinne så man får såna här galet härliga skrattanfall igen;-)!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar