fredag 11 februari 2011

Dammsugare del två


Härligt med fredag för er alla lediga. Själv ska jag strax till jobbet. Idag var jag till ÖB. Och nej det blev ingen dammsugare än.
-Ska du köpa en dammsugare? sa Robin.
- Nä inte än svarar jag.
Men mamma du kan INTE ha den där dammsugaren längre. Ta 1500 från mina skoterpengar så kan du betala sen när vi köper skotern säger den där grabben.
-Men är du tokig ? säger jag. 1500? Den där för 300 duger gott säger jag.
Då river ungen fram dammsugaren och börjar demostrera det ena efter det andra som INTE är bra.
Jag försöker att hålla masken. Men det är svårt. För grabben gapskrattar åt familjens dammsugare. Och jag vägrar att erkänna att den är sååå dålig.
Men KOLLA här säger han. Du kan inte ha det såhär längre! Man kan ju inte ens dammsuga upprätt?
Äh vadå? det är ju skitbra ju! -säger den envisa mamman. (man får stå lite böjd hela tiden för att hela maskinen är lite felkonstruerad)
Ja men har pappa sån bra dammsugare då? säger jag bara för att försöka prata om nåt annat.
Och då får jag ännu en dammsugar lektion av hur BRA pappans dammsugare är av den rara sonen.

När jag sedan står på Öb och ändå har sonen i telefonluren så ser jag en dammsugare för 500.
Ja men DEN är ju säkert skitbra, säger jag. Bara för att göra den där sonen nöjd över att jag kostar på det där tråkiga inköpet liiiiiite mer.
NEJ, du köper INTE en dammsugare till på ÖB!!! säger han med en
väldigt bestämd röst! (som jag aldrig hört förut)
Och då törs man ju inte göra annat än vad den där grabben säger. Jag fick lixom en liten rolig känsla. Att han var den vuxne som röt i på skarpen och jag barnet som inte törs göra annat än att lyda;-)


Hahahahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar