fredag 18 februari 2011

16 årskalas och dammsugarpakter

Då har vi firat min älskade sons 16-årsdag. Herrejävlar. Vart tar åren vägen? Minstingen är en stor kille. Jag fattar ingenting. Jag är ju bara 25 så hur gick det här till;-)?
Efter min orgie av bakning igår, så dukades det fram det ena och det andra. Jag fick MVG av syrrans kille i år. (Happy) Förra året var det ju som sagt katastrof. IG
minus typ. Men shit hörrni. Ett MVG är nog värt att firas i morgon .....Japp såå får det minsann bli;-) *hehe*




Tårtan vart gudomligt god. Mastig men god. Bottnarna är gjort av 70% chocklad och hasselnötter till största delen. Och en härlig fyllning av nutella och banan och grädde. Mår rätt illa nu typ vill jag lova;-)

Nu för tiden är man lilla mamma med söner som växer om en. 

Morfar skriver alltid en rolig dikt till alla i släkten som fyller år. Han får alltid till det så personligt med ändå så roligt. En höjdpunkt varje gång faktiskt, när han läser högt för födelsedagsbarnet.

***Grattis älskade Robin!!!!****

Efter kalaset började min tjatunge prata om en ny dammsugare. Igen. Han är inte klok den där grabben.
-Men guuuud va
dryg du är!!! Du låter som en tjatig pappa jag aldrig haft!..... (min är så snäll)
-Jaaaa men om du köper den där
jääääkla dammsugaren på ÖB så köper jag en orm som husdjur.
-Men äru
helt galen eller?
Eller så slutar jag dammsuga.
För alltid!säger han.
- Men sluta tjata nu. Jag
ska köpa en på rea nu. 222:- kostar den. På ÖB. Så det såååååååå. Och så skrattar jag.
Och den är ju
helt ny lixom. Skitbra. Du kommer älska att dammsuga med den. Det slår jag vad om, säger jag till tjat"pappan".
Precis
knackar det på dörren.
In kommer en vän med en
dammsugare. Hans egna dammsugare. Och jag ser den där sonens överlyckliga blick. Ja säger den där vännen, nu kan du prova min, den är superbra och så får jag mig en snabblektion av honom innan han vänder i dörren och går igen lika fort igen.
Sonens hela ansikte fullkomligt
lyser upp.
Helvete oxå, hur
stor är chansen att precis när man har en tjatig dammsugarson, så plingar det på dörren och in kommer en lyxdammsugare. Den chansen finns ju knappt? Har min son någon dammsugarpakt eller????!!
 Och kvar är jag med tjatpellen och den där lyx dammsugarn. Sonen attackerar den. Kolla, se,
Åh vad bra den är, så här kan man göra med den och bli, blaaa, blooo.......... osv osv.
Han är
sååå lycklig den där sonen och utbrister:
-Nu kommer du
aldrig någonsin vilja suga med den där skitdammsugarn du har i allafall efter du provat denna!!!
(Var
inte såå säker på det du;-)
Så jag var ju tvungen och prova.Skeptisk som attans. Och ja...jag måste erkänna. Den
var verkligen superbra. Det rasslade lixom liiiiite mer i rören...*hehe*
Jäkla Skit oxå;-)!!!!!!!!!
Min tjatiga "pappa". Lycklig som bara den. Sååå roligt att städa helt plötsligt lixom;-)

Robins drömdammsugare. Bra. Skitbra Robin. Nästa år får du en dammsugare i födelsedagspresent i stället. Grattis lixom;-)
Så ska vi se hur
exakt glad du blir;-)
Hehehehehehe..

3 kommentarer:

  1. Låter som en nöjd son i alla fall ;)

    SvaraRadera
  2. Haha,ja gratulera honom så mycket från oss oxå...Ludde skrek nyss GRATTA Robin!!!!
    Låter som ni har haft en bra dag med MYCKET gott!!!
    Ha en skön kväll nu....
    Kram från oss alla i Ornäs !!

    SvaraRadera
  3. Sonen var MER än nöjd;-)!!!

    Tack Anna och Ludde. Han hälsar tillbaka och tackar så mycket!:-)
    KRAM på er!!!!

    SvaraRadera