torsdag 27 oktober 2011

Proffshjälp....

Sovmorgonen gjorde verkligen susen. Det känns som jag är en ny människa idag :-)
Åkte in till stan för att shoppa lite. Mest smink faktiskt. Men jag hittade den här söta burken som fick följa med hem också.

Söt va?

Var in på Åhlens en sväng för att köpa mineralpuder. Men det är verkligen inte det lättaste att stå där och försöka hitta sin rätta färg.  Så jag frågade en tjej där som jag fick riktig proffshjälp av, hon tom stod där i butiken och sminkade olika sorter på mitt ansikte och förklarade precis vilka borstar man ska ha osv.
Som en liten mini sminkkurs nästan:-D
Och det var nog
tur det för den jag hade tänkt köpa innan jag frågade var verkligen helt fel ;-)
Vad kul det är ändå när man får sån där
bra hjälp av någon kunnig istället för att få känslan att man är till besvär när man frågar ;-)
  




Ne nu ska jag dra iväg och jobba ett pass. Ha en härlig torsdag!




"Min hund är halvnorsk, men den är fin i alla fall.
Den förstår ganska mycket med tanke på hur det kan vara att man är halvnorsk."

Linda 7 år


6 kommentarer:

  1. Hej Jenny, man blir trött när man går upp den där tiden på morgonen, men man vänjer sig. Jag har inte gjort annat måndag till fredag sedan 1995 faktiskt. Måste kliva upp den tiden för att hinna vakna tills jag börjar kl 6.30. ;) Den tiden kliver jag upp när gubben är hemma och kan lämna sonen på fritids, men är jag ensam kliver jag upp 4.20 för att hinna göra mig själv färdig innan sonen ska upp 40 minuter senare. Vi (sonen & jag) är sega som tuggummin på morgonen och stressa är inte riktigt vår grej.Burken är jättesöt! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Åh du är beundransvärd som alltid går upp så tidigt Agnes.. Ärligt talat tror jag inte jag skulle kunna vänja mig med det, är nog mer en nattuggla;-)
    Hur gammal är din son?:-)
    Stor kram på dig!!! <3

    SvaraRadera
  3. Man blir så glad när personalen tar sig tid och verkligen hjälper en:) Burken var superfin!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg burk och så lyxigt att få hjälp på det viset, bra service tycker jag.

    Svar: Tack söta du, är ju så kul att trixa med bild o text... bland det roligaste jag vet :-)

    Ha en toppenfredag!

    SvaraRadera
  5. Hej Jenny! Sonen är snart ett nioårigt hockeyfreak med stora ambitioner (önskar jag var lika målinriktad som honom)! Imorgon är det innebandymatcher i Råneå hela dagen och på söndag har vi hockeymatch i Coop Arena här hemma i Luleå. :) Vi får sova lite längre i morgon än vad vi får göra måndag till fredag. Ha en underbar fredagkväll för det ska jag ha! Måste bara bli varm efter vistelsen i ishallen.... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej! sicken sööt burk! äntligen helg! men du har ett par dagar kvar att jobba eller? ha det gott kramiz Jessica

    SvaraRadera