lördag 29 oktober 2011

Man vet aldrig vad som får följa med hem......

Underbara loppislördag igen då....
Bästa dagen på
hela veckan:-D
 Fyndade en hel del idag bla gardiner, en vit dalahäst, vita dukar.
Men de här ljusstakarna var dagens bästa.
Stora och maffiga i fattigmansilver för 60:-


Köpte alla skyltarna hon hade för en 5:- st.
Kan vara bra och ha när man blir pysselsugen;-)

God jul tags för en krona. Och det där fina fatet för en tia.

Det roligaste med loppis är att man aldrig lixom vet vad som får följa med hem.....
Så nu kan jag ju alltid spå mig själv;-)
Hahaha...



"En genomsnittsfamilj är en familj som aldrig upplever nåt roligt.
 Den har nog varit gift väldigt länge"

Wanda 7 år

8 kommentarer:

  1. Hej! ja vi skulle ju stått på loppis i dag! men det blev inställt!!! o det innebär att alla saker står kvar här! blir så lack! skåpen svämmar över,för vissa saker har man ju tröttnat på! sen vill man ju fylla på med lite nytt;) Vad stilig sonen ser ut ;)) i föregående inlägg! önskar dig en fin helg! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  2. Hejsan vännen!

    Vilka härliga ljusstakar! Kan aldrig få för många ljusstakar, eller hur?

    Och så spännande med boken - har du provat??

    Hoppas du får en fin kväll!
    Kramen jenny

    SvaraRadera
  3. Snygga ljusstakar, ett riktigt fynd.

    Ha en skön kväll
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Ja det är väl den största charmen just att inte veta vad man hittar :)

    Idag blev det en tavelhylla, en trearmad fönsterhylla och gamla fina bokstavsklossar från 40 talet :) Du hitta alltid så mycket skoj till bra priser, har du några loppisar att rekomendera? :D

    kram dalkullan

    SvaraRadera
  5. Vilka fina ljusstakar du fick med dig hem. Jag älskar fattigmanssilver. Jag har också varit på loppis idag. Ska visa sen vad jag hittade.
    Kram Sonja.

    SvaraRadera
  6. Hej vännen , men vad säger du om din mamma. Ja vi vet då inte mycket av vad som döljer sig bakom alla bloggare;)
    Hur har du överlevt det?? Jag har en barndomsvän som förlorade sin 9-åriga tvillingdotter i tsunamin. Det är det som gör mig till "expert" på sorg. Har varit där för henne dygnet runt i år. Men första året, då var jag hemma hos henne varje måndag då jag lämnat mina barn i skolan. Jag var ledig på måndagar på den tiden. Och så många vänner som inte hörde av sig till henne. Jag blev så ledsen över det.
    Hon pratade om denna lilla tjej om och om igen, och bara några få orkade eller vågade lyssna.
    Hon behöver än i dag en kram stor som en bjorn då och då.
    Nog om det, vilka FYND du gjort, jag blir lite avis jag, hihi
    Kramkram <3 nettan

    SvaraRadera
  7. aha så det är du som tar alla fina fynd med andra ord för jag är där varje Lördag ;) Men jag är morgontrött och är där runt 10-11 kanske, senare ibland :)

    Kanske ska ta mig dit tidigare någon dag då :P

    SvaraRadera
  8. Jag vet inte vad jag ska skriva, satt och funderade på hur jag skulle börja när jag läst om dina föräldrar. Men det finns ingen bra början... MEn en bra mitt, hihi. Jag börjar där;)
    Vilken hemsk olycka, sådant där man inte förstår händer. Hur har du orkat genom den sorgen? Och hur gick det för din pappa. Vilken situation ni alla satt i. Kan jag inte ens förställa mig.
    Mitt elände är ju inte i närheten.
    Ja, du jag tror jag är en bra lyssnare och vän, speciellt till den som vill ta emot.
    Jag lyssnar gärna och kramrar om om det behövs. Och nu får jag kramar tillbaka av mina riktiga vänner. Inte många men ack så viktiga!!
    Sedan har jag alla mina underbara kunder på jobbet. En del har jag fått en alldeles speciell kontakt med. OCh vi pratar en hel del sorg och elände. Men alla verkar må bra när de lämnar min salong. Då är jag glad också:)
    Ha det så gott och tack för att du ville berätta<3
    Kramkram<3nettan

    SvaraRadera