tisdag 27 september 2011

Beroende.....

Jag har blivit beroende av ett spel. Aldrig någonsin har jag varit fast i ett spel. Det är skitdrygt. Men nu är jag fast. Jag laddade hem appen "wordfeud" som är precis som alfapet fast man spelar i telefonen i stället. Skaffade flera vänner, mestadels jobbarkompisar som jag spelar mot. Så när det äntligen blir rast åker telefonerna fram lika fort som någon som drar ett vapen ungefär. Det är sjukt för nu har vi inte tid att prata med varann längre där i fikakuren utan det enda man hör är "jaaaaa" "faaaaan" "nu jäklar fick han" "det här går inte" "den jäkeln fuska" (det går inte att fuska) "nä nu jäklar blir jag förbannad, han förstörde mitt ord" osv....
Börja inte spela detta spel för det är
enormt beroendeframkallande;-)

Igår jobbades det i trädgården. Armarna är som gele idag efter  att jag och grannen kapat ner alla mina och hans spireabuskar, släpat ris, kastat i släpvagnen, kastat ur släpvagnen ett ex antal gånger igår.
Det var lixom inte
lite buskar vi hade. När sönerna äntligen kom hem fick de hjälpa till, för då var vi så färdiga att det kändes som armarna skulle ramla av ungefär.

Även plommonträdet som lutade och stod på det absolut sämsta stället man kan tänka sig kapades ner. ( man fick nästan ducka för att ta sig in till mitt hus) Men lite sorligt var det allt, att se mitt älskade plommonträd där på släpvagnen. Men efter sonens kommentar några veckor tidigare fick mig att bestämma mig.
Han sa:
"Ska vi ducka ett
heeelt år bara för att få plommon ett par veckor per år?"
Ja ni.. det fick den här ensvisa mamman att besluta sig iallafall;-)
hehe...


"Mamma säger att jag är svartsjuk på Simon, men det är inte sant. Det är bara helt vanligt hat.

Ingrid 8 år



3 kommentarer:

  1. Hej.. Jaså du är oxå fast i Wordfeud :) Då e vi två! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! hörde faktiskt sonen prata om det spelet i går ;) typ alla spelar mamma! inte jag ;)) ha en fin dag! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  3. Hallojsan!

    "Alla" verkar spela Wordfeud... Tror inte att jag törs börja.... ;0)

    Plommon är så gott, men visst hade han lite rätt din son.. man måste ju kunna komma in i huset också ;0)

    Ha det bra, vännen!
    Kramen!

    SvaraRadera