fredag 19 augusti 2011

Överdoser och "vattenbad"...

Mitt huvud känns som ett uppblåst ballonghuvud.
 Ja jag vet inte hur jag ska förklara det på nåt bättre vis. 
Jag har tagit så många överdoser av nässpray och Sinova idag att näsan förmodligen kommer ramla av snart.
Så när jag googlade om bihåleinflammation så fick jag ett tips på att ett vattenbad skulle vara bra.
Kokade vatten i en stor kastrull och satte mig vid köksbordet med en handuk och började andas in de där kokade vattnet.
Och ja.. förutom att de inte hjälpte ett skit så ska man nog inte ha såå hett vatten som jag att man riskerar en andra gradens brännskada dessutom.

(I.D.I.OT;-)


(Det är inte jag på bilden)


Att man sen sitter där och inser att ens söner kan komma inspringande vilken sekund som helst med en mamma som sitter med en handuk över huvudet, med fejan rakt ner i kastrullen som om jag  smygäter middag som en odresserad, vrålhungrig gris ungefär, gjorde det hela inte speciellt avkopplande heller.


 Och vet ni ? 


Skit fullständigt i det jag skrev om sinovan häromdagen.
Jag skulle aldrig skrivit att jag aldrig fått en bihålsinflammation 

när jag använt de....
För jag tror tamesjutton jag fått de nu.
Det var tacken de för man skrev om "det bästa naturläkemedlet".
 Nää skit i naturläkemedlet o ro hit lite starkare stuff nu, för jag vill
inte ha den här ballongskallen mer nu.
  Så nu har jag ringt vårdcentralen som ska ringa upp.
Men hur senil på en skala kan man vara?
Första ggn så slår jag in personnumret i stället för telefonnumret.
Så jag gör om det och när jag sen lagt på har jag inte ett minne av vilken tid de sa de skulle ringa upp....
(Ni vet det är ju en sån där trevlig automatisk röst man pratar med.)
Så jag ringer ännu en gång, för att kolla att jag verkligen ringt? 
Och då säger de att telnumret redan finns. 
(Herregud ...jag är 37 men ibland kan man  tro jag är 97 ;-)


Så nu får vi väl se när de ringer då;-)




Råkade hamna på en blogg idag och fick mig ett gapskratt. Den här killen är verkligen en riktig vardagshjälte.....Ja mer  Crocodile Dundee än såhär blir de inte..... ;-)





Funderar om jag ska sätta på värsta snyftfilmen nu.
Kanske är det den bästa medicinen mot Bihålor?
Tja....
Värt att testa kanske ;-)??


KRAM

1 kommentar: