lördag 31 december 2011

Ingen återvändo efter det här blogginlägget.......;-)



Då var det ett nytt år. Igen. 
Förra året skrev jag en lapp till mig själv om vad jag ville uppfylla det året, bla gå ner i vikt.
(Jag hade provat flera gånger med olika metoder men gett upp och på allvar trodde jag att när man blir äldre sitter det fast som cement typ)
Men den här gången var jag envis, jag började att tänka att tja.. vad är en ynka vecka i mitt liv med cambridge?
 Om jag så svimmar så ska jag inte fuska den här gången.
Så bestämd var jag.
För på nåt vis kändes det som jag inte skulle fixa ett till misslyckande.
Nu eller aldrig kändes det som!

Jag gick ner 10 kg med hjälp av en rivstart Cambridgepulver
 i ett par veckor.
3.8 kg gick jag ner första veckan och det om nåt gav mig en hiskelig kick att nu jäklar lixom!
 (Jag varken svimmade eller svalt ihjäl heller.. hehe)
 Och efter det har jag kört Lchf metoden för att hålla vikten.
( Jag gick ner några kilo till när jag åt Lchf)

Jag har sen dess ätit lchf och aldrig någonsin mått så bra.
Jag fuskade veckorna vid jul, men det visade sig direkt på den där vågen så nu är det lchf som gäller igen.
(Jag har fuskat förrut oxå, men bara nån enstaka helg.. för att sen köra nyttigt på vardagarna igen när jag väl nått min vikt jag ville ha, och jag har hållt vikten ända fram tills svullodecember kom)
Lchf har varit toppen, det känns inte som en diet, 
 och jag har mått så fantastiskt bra av att äta så:-D
(Sen har vi ju alla olika metoder och alla måste ju göra som de tycker är bäst och funkar för dom)


I år är mitt nyårslöfte.. (egentligen hatar jag såna löften) att träna.
Mitt mål är att jag ska träna regelbundet,
 Inga mer dåliga ursäkter för min del;-)
 Det här är året ska jag träna.
För en gångs skull i mitt liv vill jag veta hur det
känns att vara vältränad.
 (Ska verkligen bli en spännande utmaning och ny upplevelse;-)
Hehe...
Tokig är jag oxå (Ja det var väl ingen nyhet kanske) 
som skriver det här för nu finns ingen återvändo.
 Det är ganska bra med den här bloggen.
 Jag vet ju att ni är rätt många som läser det här.
 (Jag vet inte vilka ni är såklart.)
Och har jag skrivit det här så kan jag ju än mindre fuska.

Egentligen har inspirationen kommit från en kille som jag känner som är med i årets "Biggest looser" som börjar nu i januari.
(Ni måste kolla han har vääääärldens skönaste humor)
Kan man börja träna med en rejäl övervikt,
så kan väl för sjutton jag också?

Ni måste bara kolla på det programmet, för är Robert med... 
lovar jag att det kommer bli ett höjdarprogram.
Man kan inte annat än gilla honom!
Jag berättade för pappsen idag att han måste se på Robban den 11 januari.
-Aha var det där roliga killen som var och grilla hos dig med Catrine för ett par år sen när jag kika förbi? 
Det måste jag skriva upp på en lapp, för det vill man ju inte missa säger den där pappsen.


Och nä... DET vill man inte missa!!!!!




Nu ska jag slänga mig i duschen och försöka pigga upp det här nattskiftsmosiga ansiktet och sen fira in det nya året:-)




Nu vill jag bara avsluta med att önska er riktigt....


Hoppas ni får ett fantastiskt 2012 mina vänner!!!!

Kram Jenny






"Nyårsafton är en helt vanlig dag. Utom för raketerna som slipper ut ur sina askar.
De spyr av glädje"


Thomas 7 år

6 kommentarer:

  1. Vad trevligt! Och jag ska heja på dig,sparka dig blå i baken......och Robert får jag kolla in...Och så går vi väl till jobb och knegar på denna årets sista dag....Stora Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Vad duktig du är som gått ner hela 10 kg!
    Jag har provat Lchf - men är alldeles för svag för bröd och pasta - så det blev för mkt "fuskdagar" och det går verklgen inte om man ska köra Lchf.. måste försöka leva sundare, helt enkelt - mer motion och nyttigare mat över lag! DET får bli mitt nyårslöfte! ;0)

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  3. Det låter härligt att du kommit igång med träningen och tom gillar det...haha. Då ser vi till att 2012 blir ett toppen-år med en massa god LCHF-mat och träning på det... å då måste det ju blir bra eller hur?!

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Duktiga du! Fast jag förstår inte riktigt varför du ska gå ner i vikt du är ju fantastiskt vacker. Här har du någon som verkligen måste gå ner haha.. Och ja visst blir man inspirerad av Robert, har nämnt honom i min blogg också haha..
    Du det vore kul att kunna ses snart, vad säger du? Har du tid?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja du Jenny nu har jag ögonen på dig båda på bloggen och gymmet ;) Den bästa träningen är den som blir av! Kram Cathrine

    SvaraRadera