onsdag 25 juli 2012

Gulliga små spår....

Godmorgon!
Vaknade före klockan idag igen. Jisses. Vad händer;-)?

Häromdagen när jag och min bästa svampkompis var ut på vår skogstur så såg vi några spår. Eller jag och jag. HON. Hon lixom vet alla spår, för hon säger hela tiden: "Här har det gått en älg", och "här är det rådjurspår" och så vidare.
Det är som att gå i skogsmulle her self där i skogen.
Själv ser jag aldrig nåt, jag har fullt schå att kolla efter svamp. (Som hon alltid
oxå ser)
Men häromdagen stannade hon plötsligt och sa:
"Kolla vilka gulliga spår", undra vad det är för nåt?
De var så små, och inget hon sett förrut.
Så vi fotade och googlade....
Och det är väldaaaaans likt björnspår......

Men det vi såg måste varit en björnunge.

Tur man inte mötte nån ilsk björnmamma, då hade vi nog stendött på fläcken... hehe;-)


Nä nu har jag hunnit blogga, plockat in diskmaskin, lagat frukost och fixat i ordning mig och jag börjar först om en timme.
Ja.... jag är själv chockad faktiskt. Jag heter morgontrött i mellannamn ju....

Ha en bra dag!

Kram Jenny



"Det viktigaste för en politiker är att han vänjer sig att inte höra på vad folk säger"
Markus 8 år




4 kommentarer:

  1. Det är bra härligt med sådana människor :)
    Jaså det var björnspår? Vilka söta tår de har i sådana fall :) Ni hade nog tur som inte stötte på björnungen, även om det hade givit ett väldigt fintkort här på bloggen!

    Ha en fin onsdagskväll nu!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Shit..björnspår...huva där hade jag nog inte vågat gå i den skogen....Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  3. Vilken spänning! Bra det där om politiker! Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Halloj!

    Björnspår minsann! Spännande. Tur att ni inte mötte mamsen..

    Visst är det härligt att komma upp på mornarna, den här sommaren har jag nog slagit alla rekord när det gäller att kliva upp tidigt! Men man hinner med en hel del!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera