tisdag 28 februari 2012

Halloj!

Vilken lycka när syrrans snälla kille bara dyker upp med bilen full i grus och börjar grusa min gård.
Det har varit så halt och de vore ju katastrof om jag ramla och slog i den gipsade armen...eller ännu värre, bröt den andra;-)

Så stort tack bästa Uffe (och syrran såklart) för att ni är så omtänksamma jämt <3!!!!

På lördagen blev jag bjuden på middag och melodifestivalmys hos Rita o Tomas och hennes underbara flickor.

Gud vad bortskämd man blir hos Rita.
Hon gör så god mat. Helt galet god!

Och bara en sån sak som att skära kött klarar jag inte nu, så det är bara att fråga om hjälp...;-)




Palina med sin alldeles egna vovve!

Idag har jag vart hos min kompis Malin.
När jag satt på akuten skickade jag henne ett mess.
Det som är helt sjukt är att samma dag hade hennes armåge svullnat upp som en boll och har fått pencellin och nån mer medicin. Vänster arm precis som mig.
Så ni kan ju tänka er hur roligt det såg ut när vi gick där med våra onda armar när vi skulle hämta posten... hehe...

Hennes gård var oxå isig så hon lånade ut såna där broddar så vi våga gå ut och sätta oss i solskenet.
Snacka om pensionärsvarning på oss... hehe...
Men.... jag har blivit rädd för att ramla så då är det bara att gilla läget och sätta på sig de där;-) 

Vilken underbar dag.
Varmt och soligt.
Och ni ska veta vilket teamwork vi hade.
Bara att få upp soppburken gick ju hur lätt som helst bara vi hjälpte varann med våra friska armar.
Blev några goda skratt kan jag lova;-)
Ja ni... hur konstig är inte det?
Jag bryter armen på måndagen och hennes armbåge svullnar upp som en boll och gör asont också precis samma dag!
Undrar om det var nån där uppe som tyckte vi skulle hinna ses lite mer?
Haha... ja... man funderar ju.... för lite sjukt är det ju!

Även hennes katt Lillan vågade sig ut den här fina dagen.
Lillan gillar inte heller vinter.
Utan trivs bäst inne i värmen.
Preciiiiiis som mig;-)


Kram Jenny

1 kommentar:

  1. Vad roligt att det inte behövdes en operation sedan är det ju aldrig roligt att behöva ha armen i gips... Sköt om dig nu så kan det bara bli bättre och bättre!
    Ha en fortsatt bra dag!
    Styrkekramar till dig från mig. :)

    SvaraRadera