fredag 20 januari 2012

Helveteshosta, morfin och snart lördag:-)

Fredag. Fredagsmys. Mys med ett glas vin kanske?
Men .. Här är det ingen fredagskänsla alls och
inget vin heller för den delen...
Jobbklockan ringer vid 05 så för mig känns det som en vanlig tisdag, eller nåt.
Men en tisdag kan vara bra den med.

Jag känner mig så mycket bättre i förkylningen nu.
Men har fått en jävulusisk hosta i stället. Naturligtvis.
Alltid ska det vara nåt. Men igår fick jag nog.
 Gick till doktorn och fick sån där hostmedicin med morfin i. Starka grejer.
En riktig hostmedicin lixom.
 Man slutar hosta och man sover gott.
Sömn som är ganska superviktigt att få lite av när man vet att klockan ringer tidigt. Så den där medicinen var lixom toppen. Kanske är den lite för bra, för jag törs inte ta den på dagen när jag ska jobba i stället. Att jobba med maskiner och köra truck är nog ingen hit när man blir jätteavslappnad, dåsig och trött ;-)

Det enda negativa med Lchf är att jag börjat tröttna på
 bacon och ägg till frukost.
Men nu har jag börjat dricka en smoothie istället.

Den är så grymt god och rejält mättande:-D
Jag mixar turkisk youghurt, grädde, kolsyrat vatten
(eller lite mjölk... fet såklart) och hallon.
Ljuvligt smarrig är bara förnamnet.
Vikten är nere på den jag hade innan julfrosseriet.
Många centimeter har försvunnit och dom saknar man ju inte direkt....;-)

 Magen mår bra igen. Inget sockersug överhuvudtaget och
 jag äter grymt god mat.

Kan inte annat än att säga att jag älskar Lchf.



I morgon ska jag äntligen gå ut och dansa. Dricka bubbel.
Fnissa och ha kul med min kompis Jenny.
Vi har alltid skitroligt ihop.
Och nu är det otroligt länge sen jag var ut på nåt kul.
Men nu äntligen ska det bli av. Jag är lite orolig bara att jag ska hosta. För hur charmig tjej är man inte om man står i baren och trängs med en massa folk och hostar nån rätt i ansiktet typ? 

Hej..*host* *host* kan jag få.... *HOST* ett glas
*hooooost* rött? *host* *host*

Men nu skiter jag i hosthelvetet. Ja fan det gör jag. Jag vill verkligen gå ut och bara släppa loss och dansa och ha roligt en kväll nu. Skratta. Jag är värd det. Jag behöver det.
 (Att blanda vin med hostmedicinen törs jag inte heller)
...såå...

*host* va jag längtar till i morgon:-D !!!! *Host**HOST*
Hehehe


Ha en trevlig tisdag nu mina vänner.
Nä just ja... fredag var det visst ;-)
I morgon....
 Ja är det minsann lördag iallafall:-D


Kram på er!!!



"Om ens föräldrar är väldigt arga kan man försöka göra som de säger en stund"

Ida 6 år

9 kommentarer:

  1. Dunder medecin då ? ;) så kul att gå ut o svänga de lurviga... ha det bäst" kramizar Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny,
    var bara försiktig med hostmedicinen för visst är det cocilliana etymorfin du fått? Med den finns en ökad risk att få lunginflammation då hostmedicinen "bedövar" hostreflexen och slemmet rinner ner i lungorna i stället. Vill inte skrämma dig men tänkte att du kanske ville veta. ;)
    Tack för ditt mail det värmde hjärtat. Dagen idag har varit en STOR svacka och allmänt tung måste jag säga. :(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har skickat ett till mail till dig vännen <3<3<3

      Radera
  3. Hej,nu får du ju bli frisk så träningen kan ta över igen!!! Heja Dig! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  4. Hoppas du slipper hostan och får en kanonkväll! Because you´re worth it! ;)
    Det blidde ingen scrapträff på mig. Bäst att hålla sig hemma när man inte är helt kry. Sitter därför vid min scrapvrå och pysslar nu i stället, eller rättare sagt, efter min bloggrunda och efter att Molly somnat. Martin är lyrisk, han kikar på när NY Rangers ska klå Boston Bruins ner i skridskoskaften :D Alla har vi våra nöjen :)
    Kramkram!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!

    Hoppas att du fick en riktigt trevlig kväll ute - och att hostan höll sig borta!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  6. Ja, den hostmedicinen tar verkligen bort hostan. Ibland är den det enda som funkar. Kanske skulle prova LCHF igen jag också. Gjorde det för drygt två år sedan och gick ner 14 kg. Och jag har aldrig mått så bra. Men som med allt annat tröttnade jag och nu är vikten nästan på samma som den var innan, bläää! Lycka till i fortsättningen.
    Kram Sonja.

    SvaraRadera
  7. Hej på dej.. Hoppas ni hade en super rolig ute kväll igår! Kram Tilda

    SvaraRadera
  8. Visst är det härligt med LCHF :-)... har lurat in den hemlige Mr X på den banan också, trots att han inte behöver. Men eftersom han är en jäkel på att laga mat så är det väldigt praktiskt...haha

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera