torsdag 3 november 2011

Ung mamma - gammal son....

Hej!

Nu är det äntligen, äntligen snart dax för lite ledigt.
Det sista nattskiftet är äntligen på g.
På friveckan ska mitt köksbord bli målat och sandpapprat så den får den där gamla, slitna shabby looken.
Alla möbler jag har fixat så har man ju inte varit sådär super noga, men ett köksbord känns ju lite speciellt.
(Man sitter ju ganska nära lixom...;-)
Men jag hoppas det kommer bli bra!
Allt är ju vitt utom självaste bordskivan som är brun. Och eftersom brun inte alls passar in i det där vita köket så har jag dolt det med en stor duk.
Meen...
Det är ju som sagt var inte så himlans praktiskt att ha en vit duk på sitt köksbord som ni kanske förstår;-)

Igår fick jag retas med den där äldste sonen igen.
Vi retas ju ganska mycket i den här familjen.
Och när man får chansen lär man ju passa på....;-)

När sonen hade sin premiär på krogen behövde han inte ens visa sitt leg.
Så han vart rätt besviken... hehe....
Igår när vi var på systembolaget fick
jag visa leg.
(Gissa om jag vart nöjd ;-)

Så när vi vandrade ut därifrån så var jag snabb och säga sådär
allvarligt till han.
-Du vet vad det här
innebär va?
Nää svarar den där undrande sonen.
-Jo jag får visa leg på systemet, men inte du på krogen.
Mohahaahahaha...

(Även om alla under 40 för visa leg på systemet, bara för att... så säger jag ju INTE det till den där sonen såklart;-)

*Fniss* Fniss*





Hoppas ni har en fin torsdag mina vänner.
Och tack för era kommentarer, blir så glad för dom <3

Kram Jenny


"Om man väntar på tomten utomlands så får man inte ha brasan tänd. För då blir det kokta fläsket stekt. Det betyder att tomten brinner. Inte alls så bra för barnen i den familjen"
Gunni 8 år



4 kommentarer:

  1. Hahaha.. Leg på systemet :) Samma sak hände en vän till mig som är i din ålder. Jag skrattade & hon sa- du säger inget till någon om det här!! Hon var inte såå nöjd efter det :) Men som sagt.. man är inte äldre man gör sig ;) Vad skönt med ledigt snart. Det e du värd efter allt jobb :)
    Kram på dej

    SvaraRadera
  2. Hallojsan min vän!

    Jo, du när man får visa leg i vår ålder kan man inte bli annat än nöjd! Det kan förgylla ens dag.. värre var det när man var 21-22 och fick visa leg på systemet - då tyckte man inte att det var lika kul...

    Skojjigast var ändå när jag skulle köpa snus till en kollega på ICA - och tjejen i kassan bad att få se leg! Tackar, tackar!

    Men du blev väl ändå mamma tidigt? Du är ju jämngammal med mig (nästan i alla fall, jag är född -76) och har barn som går på krogen...
    Men de bor hemma va?

    Jag bäävar lite tills mina barn blir så stora att de börjar gå på krogen och flyttar hemifrån...(de är 10 och snart 8)- vill gärna ha dem hemma ett bra tag till...

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med en frivecka :=)
    Spännande att se hur bordet blir!

    Roligt med din son - ganska typiskt om jag får säga mitt. Själv blir jag irriterad när jag får visa leg, men folk säger att jag kommer uppskatta det om ett par år ;o)

    Ha nu en jättehärlig helg :o)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej tittar in o önskar dig en fin helg ♥ kramiz Jessica

    SvaraRadera