söndag 31 juli 2011

Namngivningsfest och födelsedagskalas

Idag har jag varit på namngivningsfest för lilla Malte.
Vi har sjungit, det har lästs dikter och en riktigt
mysig dag i trädgården har vi haft.

Mira skrev på dagens "program":

Nils Malte vallbom föddes 10.14 den 18 februari och vägde 3300 gram. Han var 49 cm lång.
Samma kväll gick vi ut från södersjukhuset där fullmånen lyste som en stor gul pannkaka över takåsarna och ett vitt täcke av pudersnö täckte jorden.
Snön gnistrade likt miljarder stjärnor och mamma Mira var världens lyckligaste kvinna i det ögonblicket...
- Som hon aldrig kommer att glömma.

Men sötnosen blev minsann trött och tog sig en liten tupplur;-)
Mira är ju så vansinnigt duktig på att sjunga och sjöng en jättefin låt till sin älskade son.

Syrran och hennes kille Jocke.
Jag har skrattat så vansinnigt mycket efter Jocke berätta att syrran pratade i sömnen en natt och utbrast elakt:
Kliv ur sängen din fete fan.
Hahahahahahahaha....
(Låter inge vidare o sova brevid syster yster inte;-)

Mormor Elsie läste en fin dikt till sitt första barnbarn.

The sisters med vår älskade papps!

Idag har jag syndat massor;-)
Och vansinnigt gott vare.....


Och så vare den där jädrans blomman igen då....
Och naturligtvis så ville jag lukta.
Hahahaha
(släkten är värst;-)
Efter den festen så åkte jag till min syster yster som oxå fyller år idag. Smörgåstårta, som för övrigt var helt makalöst god blev vi bjudna på. Så det blev ännu lite mer svullande.

Grattis älskade Anneli på 39 årsdagen :-D


Jag fick mig ett till rejält skratt idag när Anneli berättade när Benjamin var 3 år  och kom en morgon med sin mamma och knackade på när Anneli var alldeles nyvaken med håret på skaft och svullna ögon och öppnade dörren.
Då hör hon Benjamin fråga Carina:
Mamma, är Anneli äldre än morfar?
*GAPSKRATT*

Ungar är väl för härliga?
(ibland;-)

Meeen... nu kan man ju skratta gott åt det för snyggare 39 åring än syrran finns ju knappt, även om jag nu förstått att hon kanske inte är sååååå snygg när hon e nyvaken....;-)
*Fniss*

Helt gudomligt god!

En superhärlig söndag med massor av trevliga människor, goa skratt och gott fika har det verkligen varit.
Nu är det bara soffan som skriker kom o ligg med mig, så det tänker jag göra nu.....
Söndagsmys med tv´n!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar