fredag 13 april 2012

Sååå sugen på en till.....

Åh vad jag är sugen på en ny tatuering nu.
Den längst ner till höger är min favorit....


Kommer även att ha en fjäril nånstans innan jag är nöjd. När mamma dog hade jag så många gånger en  likadan fjäril som flög runt mig och landade på min hand en gång. Det var så speciellt och fint så fjärilen ska bli en hyllning till min älskade lilla änglamamma <3 


Fjäril

Det här är ett starkt tecken på en
ny början på ett högre plan.
 Precis som fjärilen
 kommer fram ur sin kokong,
 kan det betyda att du träder fram
med en ny skönhet och en ny medvetenhet
 att du går in i en period av
pånyttfödelse och transformation.

Fjärilen är en mycket gammal symbol
för själen och till och med för själva livet.
En fjäril kan också symbolisera glädje
och lycka.

3 kommentarer:

  1. Just go for it! Hade inte min hudläkare sagt åt mig att det kunde läka lika fult som ärret ( du vet vad jag menar) så hade jag gjort en fjäril där jag med. Men GÖRT du som kan.
    Fredagskramar Eva

    SvaraRadera
  2. Vet du..när min mor dog,kom tre dagar i rad samma sorts fjäril in genom balkongen och satte sig i samma hörn i fönstret,sonen som var liten kallade varje morgon tre dagar i rad då han satt och såg på sommarmorgon....Vi hade pratat om att hon skulle försöka komma tillbaka och ge något tecken,på boken som låg på hennes nattduksbord var där en stor fjäril. Livets hjul av Elisabeth Kubler Ross. Fantasisk bok.... Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  3. hihi,,,,,,ja de där kan nog bli till ett litet gift :)
    å missa nu inte,,,,,

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera